آیفون 14 قدرتش را در این آزمایش به رخ کشید


آیفون 14 قدرتش را در این آزمایش به رخ کشید

دیجیاتو نوشت: در حالی که نسل جدید گوشی‌های آیفون هنوز عرضه نشده، بر اساس آزمایش باتری انجام شده توسط وب‌سایت Tom's Guide، باتری آیفون‌ ۱۴ پرو مکس جدید دو ساعت بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس سال گذشته دوام می‌آورد.

Tom's Guide در بررسی خود از آیفون ۱۴ ‌پرو مکس نوشته است که این دستگاه با یک بار شارژ کامل به‌طور متوسط ۱۴ ساعت و ۴۲ دقیقه دوام می‌آورد. در آزمایشی مشابه، این میزان برای آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه بوده است.

با این وجود، در رتبه‌بندی این سایت از نظر عمر باتری گوشی‌های مختلف، آیفون ‌۱۴ پرو مکس اکنون پس از ایسوس راگ فون ۶ پرو که زمان آن حدود ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه گزارش شده، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تصمیم جنجالی بوکینگ‌دات‌کام به بهانه تحریم های آمریکا / احتمال اخراج مهندسان ایرانی !

تصاویر l این عکس‌ها با دوربین آیفون ۱۴ گرفته شده است!

Tom's Guide در بررسی خود می‌نویسد: «آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر استقامت عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. پس از شارژ شدن نزدیک به ۹۰ درصد و سپس استفاده از گوشی به مدت ۵ ساعت برای دانلود برنامه‌ها، پخش موسیقی و عکسبرداری و فیلمبرداری، باتری گوشی تنها به ۶۰ درصد کاهش یافت.»

با این حال، بررسی این وب‌سایت از نظر سرعت شارژ آیفون ۱۴ پرو مکس با ادعا اپل مبنی بر اینکه دستگاه می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود، متفاوت است. آزمایش‌های انجام شده توسط این نشریه نشان می‌دهد که در نیم ساعت، تنها ۴۲ درصد از باتری دستگاه شارژ می‌شود: «متاسفانه، آیفون ۱۴ پرو مکس از شارژر ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند، بنابراین گوشی‌هایی با سرعت شارژ سریع‌تر نیز در بازار وجود دارند. با شارژ کردن این دستگاه به مدت ۳۰ دقیقه، ۴۲ درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود. اپل ادعا کرده که در این زمان ۵۰ درصد از آن شارژ می‌شود، بنابراین ما این بررسی را دوباره آزمایش و به‌روزرسانی می‌کنیم.»

در ادامه بررسی، برای مقایسه گفته شده که باتری گلکسی S۲۲ اولتر با شارژر ۲۵ واتی در عرضه ۳۰ دقیقه، تا ۵۸ درصد شارژ می‌شود و وان پلاس ۱۰ پرو در این زمان تا ۹۳ درصد و در مدت زمان ۱۵ دقیقه تا ۵۵ درصد شارژ می‌شود که البته قدرت شارژر ۶۵ واتی آن را نشان می‌دهد.

در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس، آیفون ‌‎۱۴ پرو مکس از باتری (کمی) کوچکتر بهره می‌برند، اما با وجود تراشه جدید A۱۶ Bionic و نمایشگر کارآمدتر، عمر باتری آن بهتر است.

۵۸۵۸

کد خبر 1674636

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی