آمریکا با سه فینالیست بازهم سبقت گرفت/ سه وزن دوم ایران؛ یک فینال، یک رده بندى، یک حذفى


آمریکا با سه فینالیست بازهم سبقت گرفت/ سه وزن دوم ایران؛ یک فینال، یک رده بندى، یک حذفى

در رقابت های 3 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان، نمایندگان ایران به یک فینال و یک رده بندی راه پیدا کردند.

به گزارش "ورزش سه"، دومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان با برگزاری رقابت های 3 وزن 57، 74 و 92 کیلوگرم پیگیری شد که از میان سه نماینده کشورمان کامران قاسمپور به فینال صعود کرد و یونس امامی نیز راهی دیدار رده بندی شد. کشتی گیران آمریکایی در هر سه وزن به فینال رسیدند تا گام بلندی برای کسب عنوان قهرمانی تیمی بردارند. دو فینالیست دیگر امروز نیز از کشورهای آلبانی و اسلواکی بودند.
بیشترین شگفتی های امروز در وزن 57 کیلوگرم به وقوع پیوست و در روز حذف سیدهای دوم تا هشتم این وزن، این توماس گیلمان آمریکایی بود که با شکست پدیده جدید این وزن یعنی زو ونهائو از چین مانند سال گذشته به فینال راه پیدا کرد تا یک قدم به دفاع از عنوان قهرمانی خود نزدیک شود. کشتی گیر روسی الاصل تیم آلبانی یعنی زلیم خان آباکاروف نیز دیگر فینالیست این وزن بود که با غلبه بر استفان میچیچ صربستانی راهی فینال شد. نماینده ایران در این وزن علیرضا سرلک بود که با شکست مقابل حریف چینی در همان گام نخست، از دور رقابت ها کنار رفت.
با صعود کایل دیک و تیموراز سالکازانوف به فینال وزن 74 کیلوگرم، شاهد تکرار فینال اسلو در بلگراد خواهیم بود. در دیدار نیمه نهایی این وزن، یونس امامی که با سه پیروزی به نیمه نهایی رسیده بود در مقابل کایل دیک آمریکایی و دارنده 3 مدال طلای جهان قرار گرفت و در یک کشتی دیدنی ابتدا دو بر صفر از حریف پیش افتاد اما در یک صحنه دو امتیاز از دست داد و پس از آن نیز هرچه تلاش کرد به در بسته خورد تا کشتی گیر آمریکایی برای دومین سال پیاپی راهی فینال این وزن شود. در سمت مقابل نیز تیموراز سالکازانوف، کشتی گیر روسی الاصل تیم اسلواکی، با نتیجه 3 بر صفر از سد فرانک چامیزو از ایتالیا گذشت تا او نیز مانند پارسال به فینال راه پیدا کند.
در وزن 92 کیلوگرم نیز فینالی که همه منتظر آن بودند به وقوع پیوست و کامران قاسمپور موفق شد در یک کشتی برتر با نتیجه 5 بر صفر از میریانی مایسورادزه از گرجستان عبور کند تا در یک قدمی دفاع از عنوان قهرمانی خود قرار بگیرد. جیدن کاکس آمریکایی نیز که سال گذشته در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 3 مغلوب قاسمپور شده بود و به مدال برنز رسیده بود، عثمان نورماگومدوف از آذربایجان را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد تا فردا شب و برای گرفتن انتقام اسلو به مصاف کامران قاسمپور برود.
برنامه مسابقات فینال به این صورت است:
57کیلوگرم///
توماس گیلمان از آمریکا – زلیم خان آباکاروف از آلبانی

74کیلوگرم///
کایل دیک از آمریکا – تیموراز سالکازانوف از اسلواکی

92کیلوگرم///
کامران قاسمپور از ایران – جیدن کاکس از آمریکا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی