گوشی های گلکسی سامسونگ به ارتباط ماهواره ای مجهز می‌شوند


گوشی های گلکسی سامسونگ به ارتباط ماهواره ای مجهز می‌شوند

پس از اینکه اپل از قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره ای در آیفون 14 رونمایی کرد، شایعاتی در رابطه با ارتباط ماهواره ای در گوشی های گلکسی سامسونگ شنیده می‌شود.سامسونگ که نمی‌خواهد از اپل و هواوی عقب بماند، تصمیم گرفته است قابلیت ارتباط ماهواره ای...

پس از اینکه اپل از قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره ای در آیفون 14 رونمایی کرد، شایعاتی در رابطه با ارتباط ماهواره ای در گوشی های گلکسی سامسونگ شنیده می‌شود.

سامسونگ که نمی‌خواهد از اپل و هواوی عقب بماند، تصمیم گرفته است قابلیت ارتباط ماهواره ای را به گوشی‌های گلکسی بیاورد. گوگل نیز پیشتر اعلام کرده بود که در اندروید 14 به صورت رسمی از اتصال ماهواره ای پشتیبانی خواهد کرد.

برنامه سامسونگ برای پشتیبانی از ارتباط ماهواره ای در گوشی های گلکسی

گوشی های گلکسی سامسونگ به ارتباط ماهواره ای مجهز می‌شوند

البته درک تصمیم سامسونگ نیز خیلی سخت نیست. اپل توانست با چیزی که تا آبان ماه آماده نخواهد شد و تازه پس از آن نیز تنها به صورت محدود فقط در کانادا و آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت، توجهات بسیاری را به آیفون 14 جذب کند.

منظور از به صورت محدود این است که ارسال یک پیام درخواست کمک ماهواره ای در شرایطی که آسمان صاف باشند ۱۵ ثانیه طول خواهد کشید و اگر هم آسمان ابری باشد، باید چند دقیقه صبر کنید. با وجود این، اپل تصمیم گرفته میلیون‌ها دلار در ماهواره‌های جدید شرکت Globalstar سرمایه‌گذاری کند تا بتواند در آینده این سرویس را به صورت بهتری ارائه دهد.

گوشی های گلکسی سامسونگ به ارتباط ماهواره ای مجهز می‌شوند

شکی وجود ندارد که در آینده نزدیک پشتیبانی از اتصال ماهواره ای به قابلیتی رایج در میان گوشی های مختلف از جمله سری گلکسی سامسونگ تبدیل خواهد شد؛ اما هنوز مشخص نیست که کره‌ای‌ها می‌خواهند از ماهواره های کدام شرکت استفاده کنند. با توجه به اینکه اپل از اکثر ظرفیت شبکه Globalstar برای قابلیت ارسال پیام اضطراری در آیفون 14 استفاده خواهد کرد، سامسونگ مجبور است به شرکت دیگری رو آورد.

همچنین گلوبال‌ استار در گزارش جدید خود اعلام کرده است ۸۵ درصد از ظرفیت فعلی و آتی شبکه خود را به آیفون‌های اپل اختصاص خواهد داد؛ بنابراین گلوبال‌ استار نمی‌تواند از شرکت مطرح دیگری پشتیبانی کند.

پیش از گلوبال‌ استار، اپل با ایلان ماسک برای همکاری با استارلینک مذاکره کرده بود؛ اما در نهایت دو شرکت به نتیجه نرسیدند. همین نیز می‌تواند فرصت خوبی باشد تا سامسونگ با استفاده از پوشش شبکه استارلینک، ارتباط ماهواره ای را به گوشی های گلکسی بیاورد.

منبع :Phone Arena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی