ترکیه: مقامات یونان را به عقل سلیم فرا می‌خوانیم


ترکیه: مقامات یونان را به عقل سلیم فرا می‌خوانیم

وزارت امور خارجه ترکیه امروز در بیانیه ای اتهامات مقامات یونان علیه آنکارا را «دور از عقلانیت» دانست و آتن را به عقل سلیم فراخواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه امروز جمعه با انتشار بیانیه ای با اشاره به برگزاری رویداد «فاجعه آسیای صغیر» در یونان و سخنرانی‌ های دور از «واقعیت و عقلانیت» مقامات این کشور اعلام کرد: آتن را به عقل سلیم و اجتناب از اقدام به تحریفاتی که موجب تشدید تنفر می‌ شود، فرا می‌ خوانیم.

وزارت امور خارجه ترکیه در این خصوص افزود: مقامات یونانی برای تحریف واقعیت‌ های تاریخی و فریب افکار عمومی داخلی و جامعه بین‌ المللی تلاش می کنند.

این بیانیه می‌افزاید: یونان جنایات علیه بشریت خود را پذیرفته و محکوم به پرداخت غرامت شده است. این کشور که از تاریخ هیچ درس عبرتی نگرفته است، امروز نیز بدون تمایز بین زن و کودک، پناهجویان درمانده را به کام مرگ کشانده و جهان شاهد ادامه تلاش‌ های غیرمنصفانه در مسیر جنایات علیه بشریت یونان است.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه سه شنبه در مراسم ضیافت روز ملی مالزی در هتلی در آنکارا در ارتباط با افزایش اقدامات یونان در منطقه به خبرنگاران گفت: (به آن‌ ها) می‌ گوییم که از تاریخ درس عبرت گرفته و وارد ماجراجویی‌ های جدید نشوید. شاید برخی‌ ها درگوش شما سخنانی بزنند، بی‌ اعتبار بودن این سخنان را در تاریخ دیدید. اقدام مشابه را تکرار نکنید و در این زمینه حواس خود را جمع کنید.

خلوصی آکار در رابطه با تیراندازی نیروهای یونانی به کشتی ترکیه‌ ای‌ در دریای اژه، با اشاره به مشکلات موجود در بین دو کشور گفت: ترکیه برای حل این مسائل از طریق راهکارهای مسالمت آمیز تلاش و صبورانه رفتار می‌ کند. متاسفانه یونان با اقدامات و گفتار خود به افزایش تنش ادامه می‌ دهد. برای جلوگیری از افزایش تنش تمامی تلاش خود را انجام می‌ دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»