مهران خط مقدم اربعین در کشور است


مهران خط مقدم اربعین در کشور است

ایلام- فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام گفت: مهران خط مقدم اربعین در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهران خط مقدم کنگره عظیم اربعین است و اگر می‌خواهیم این حرکت بزرگ معنوی سال به سال با کیفیت بالاتری برگزار شود باید مسئولان کشوری مهران را به صورت ویژه ببینند.

وی تصریح کرد: سپاه در سه مقوله در اربعین به صورت ویژه ورود داشت، در بحث تامین و توزیع آب شرب خنک با همکاری آبفا و آب منطقه‌ای و با تهیه سردخانه‌های متعدد در مسیر زوار خدمات ویژه ای ارائه شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام اضافه کرد: سپاه در حوزه درمان و برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مسیر تردد زوار نیز اقدامات قابل توجهی داشت، از کل ۳۰۰ تخت بیمارستانی که در مرز تدارک دیده شده، ۱۵۰ تخت توسط حوزه درمان سپاه تهیه شده است.

سردار شاکرمی بیان کرد: مرکز درمانی بزرگ سپاه در پایانه مرزی مهران خدماتی از قبیل اورژانس، داروخانه، فیزیوتراپی، سونوگرافی و … به زائرین عزیز ارائه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر دو مورد فوق سپاه در بحث حمل و نقل در کنگره عظیم اربعین به کمک دولت آمد، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از جمله اتوبوس‌های متعدد توسط سپاه در مرز مهران مستقر شده و در بحث جابجایی زائران خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: سپاه استان همچنین برای تأمین غذای مناسب برای زائران بیش از ۵۰ موکب را پشتیبانی کرده و علاوه بر این در موکب‌های خود سپاه نیز به صورت مداوم غذای گرم تهیه شده و در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام تصریح کرد: اربعین یک ظرفیت عظیم برای استان بوده و می‌تواند پیشرانه توسعه استان باشد، مسئولان استان در کنار رسانه‌ها باید مطالبات خود را روی تقویت بیش از پیش زیرساخت‌های اربعین متمرکز کنند، با استفاده از تقویت زیرساخت‌های اربعین می‌توانیم ماشین توسعه استان را با سرعت بیشتری به جلو ببریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در اربعین امسال هیچ‌گونه مشکل امنیتی چه در داخل کشور و چه در داخل خاک عراق نداشتیم، تمامی منطقه تحت رصد اطلاعاتی و امنیتی نیروهای نظامی و امنیتی کشور بوده و شکر خدا در کنگره عظیم اربعین امسال هیچ مشکل امنیتی برای زائرین پیش نیامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول