دانشگاه تربیت مدرس فقط به رتبه‌های یک تا 9 کنکور خوابگاه ارائه می دهد


دانشگاه تربیت مدرس فقط به رتبه‌های یک تا 9 کنکور خوابگاه ارائه می دهد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و پذیرش نودانشجویان، عده ای از پذیرفته شدگان ارشد نسبت به امکانات خوابگاهی دانشگاه تربیت مدرس شکایت کرده اند.

ترم تحصیلی جدید سال ۱۴۰۱_۱۴۰۲ با دستور وزیر علوم قرار است که به صورت کاملا حضوری آغاز شود. البته بهره گیری از آموزش های مجازی در موارد ضروری توصیه شده است.

بنا بر این مصوبه تمام دانشگاه های سراسر کشور همزمان با پذیرش دانشجویان قدیم و جدید باید خدماتی ارائه کنند. یکی از آن خدمات در اختیار قرار دادن امکاناتی نظیر خوابگاه به دانشجویان است که رؤسای دانشگاه ها موظف به رعایت آن هستند.

اما برخی نودانشجویان کارشناسی ارشد در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان مدعی شده بودند که دانشگاه تربیت مدرس از این امر صرف نظر کرده و به هیچ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد که پذیرفته سال ۱۴۰۱ است، خوابگاهی اختصاص نداده است.

متن شکایت برخی از دانشجویان کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ که پذیرفته دانشگاه تربیت مدرس هستند، به شرح زیر است:

" باسلام

ما قبولی‌های ۱۴۰۱ مقطع ارشد دوره روزانه دانشگاه تربیت مدرس تهران (دانشگاه برتر تهران) با تلاش شبانه‌روزی و همت یک ساله در شرایط سخت شیوع کرونا و هزینه‌های بالای زندگی موفق به کسب رتبه دو و تک رقمی شده ایم، اما دانشگاه با شرطی غیرممکن و مبهم داخل دفترچه از دادن خوابگاه به ما دانشجویان متمایز سرباز زده است.

۱: بودجه

با وجود دریافت بودجه ۸۱۰ میلیاردی (بیشترین بودجه بعد از دانشگاه تهران در میان همه‌ دانشگاه‌های سطح کشور) از وزارت علوم

۲) توضیحات انتهای دفترچه انتخاب رشته

باوجود "عدم ارجاع" جلوی کد رشته و ننوشتن هیچ گونه شرط "فاقد خوابگاه" بودن آن کد رشته

۳) شرط مبهم داخل دفترچه

خوابگاه فقط به رتبه‌های ۱ تا ۹ کنکور تعلق می‌گیرد! با وجود این که در بسیاری از گرایش‌ها مثل رشته های فنی و مهندسی، انتخاب رتبه‌های تک رقمی دانشگاه تربیت مدرس نیست.

این شرایط و مسئول مربوطه وضعیت تحصیل را برایمان غیرممکن کرده اند و ما دانشجویان توانایی پرداخت هزینه‌های اسکان خصوصی را نداریم.

با هر واحد و ارگانی داخل دانشگاه نیز تماس برقرار می‌کنیم قریب بر حداقل ۵۰۰ دانشجوی دیگر را تشویق به "انصراف از تحصیل" می‌کنند!

دانشگاه قصوری مرتکب شده و این تصمیمات موجب تنزل جایگاه دانشجو علی الخصوص دانشجوی نخبه و دلسردی آن از آینده تحصیلی، کاری و زندگی خود شده‌ است."

متن دفترچه راهنمای کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ برای انتخاب رشته بهتر در زمینه ارائه خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر اعلام شده است:

با توجه به محدودیت ظرفیت خوابگاه در پردیس مرکزی دانشکده کشاورزی و دانشگاه منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور، واگذاری خوابگاه به صورت مجردی فقط به آن دسته از دانشجویان روزانه تعلق خواهد گرفت که در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ رتبه یک تا نه را کسب کرده باشند.

زمان اختصاص خوابگاه به طور تدریجی در طول نیم سال اول و دوم است.

مدت سکونت حداکثر تا پایان نیمسال چهارم در مقطع کارشناسی ارشد با پرداخت نقدی اجاره بها یا نرخ مصوب صندوق رفاه دانشجویان در ابتدای هر نیمسال است.

دانشگاه امکان تامین خوابگاه برای دوره‌های نوبت دوم، آموزش مجازی، پردیس دانشگاهی و دانشجویان روزانه شاغل را ندارد.

دانشگاه فاقد خوابگاه متاهلی است.

متقاضیان متاهل واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن صرفاً بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجاز به درخواست وام مذکور هستند.

به تمام دانشجویان روزانه در سنوات مجاز تحصیلی وعده ناهار بر اساس اعتبار تامینی از سوی صندوق رفاه و قیمت‌های مصوب این صندوق در روز‌های غیر تعطیل از شنبه تا چهارشنبه ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ به دانشجویان روزانه ساکن خوابگاه‌های دانشگاه علاوه بر وعده ناهار، وعده صبحانه و شام نیز طبق قیمت‌های مصوب صندوق رفاه ارائه می‌شود.

تبصره:

به تمام دانشجویان نوبت دوم و پردیس صرفا وعده ناهار مطابق تعرفه مصوب تخصیص می‌یابد.

با وجود اعلام شرایط اسکان به دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، اما باز هم عده‌ای مخالف این مصوبه هستند و می‌گویند که باید دانشگاه شرایط تحصیل را برای دانشجویان تحت هر شرایطی فراهم کند. در صورتی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمام شرایط ذکر شده بود و دانشجویان باید مطابق آن نسبت به ثبت نام اقدام می‌کردند.

دانشگاه تربیت مدرس فقط به رتبه‌های یک تا 9 کنکور خوابگاه ارائه می دهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها