کدام بانک مرکزی بیشترین خرید طلا را دارد؟


 کدام بانک مرکزی بیشترین خرید طلا را دارد؟

بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) به بانک مرکزی تبدیل شده که بیشترین خرید طلا را در هفت ماهه نخست سال جاری میلادی انجام داده زیرا تقاضای بانک مرکزی برای طلا در ماه جولای همچنان قوی بوده است.

به گزارش بنکر (Banker به نقل از ترکیش ، داده‌های شورای جهانی طلا نشان می‌دهد که بانک مرکزی جمهوری ترکیه در هفت ماهه اول سال، ۷۵ تن طلای خالص خریداری کرده و در ماه جولای ذخایر رسمی طلا را ۱۲ تن افزایش داده است. داده‌ها نشان می‌دهد که این مورد به‌طور کلی تاکنون با میانگین متوسط ماهانه در سال جاری مطابقت دارد و خرید خالص طلا از اول سال تا به امروز را به ۷۵ تن رسانده است.

مجموع ذخایر رسمی طلای بانک مرکزی جمهوری ترکیه اکنون به ۴۶۹ تن رسیده که بالاترین میزان در دو سال گذشته است. در همین حال، ذخایر خالص طلای جهانی در ماه جولای ۳۷ تن افزایش یافت که این افزایش در ماه ژوئن ۶۴ تن بود.

بانک مرکزی که بیشترین خرید خالص را در ماه جولای انجام داد، بانک مرکزی قطر با ۱۵ تن بود. پس از قطر، هند با ۱۳ تن، ترکیه با ۱۲ تن و ازبکستان با ۹ تن خرید خالص قرار دارند. بیشترین فروش خالص در ماه مورد بحث از قزاقستان با ۱۱ تن بوده است.

اگرچه بانک مرکزی جمهوری ترکیه در ماه جولای از قطر و هند عقب بود اما جایگاه خود را به‌عنوان بانک مرکزی که بیشترین خرید طلا را در سال ۲۰۲۲ انجام داد، حفظ کرد. از ماه جولای، ترکیه به سیزدهمین کشور دارای ذخایر رسمی طلا در سراسر جهان تبدیل شد و سهم طلا آن از کل ذخایر به ۳۱.۷ درصد رسید.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا با ۸۱۳۳ تن بزرگترین ذخایر طلای رسمی جهان را داشت، آلمان با ۳۳۵۵ تن پس از آن قرار دارد. شورای جهانی طلا اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۲۲، داده‌های قابل اعتمادی در مورد ذخایر رسمی روسیه به دست نیامده است.isna

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل