7 هزار خانوار روستایی از محل طرح‌های آبخیزداری بهره‌مند شدند


7 هزار خانوار روستایی از محل طرح‌های آبخیزداری بهره‌مند شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: هفت هزار و ۷۴۴ خانوار روستایی از محل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و به دنبال ‌آن تقویت آبدهی قنوات، در خراسان جنوبی بهره‌مند شدند.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص اثر بخشی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری بر قنوات روستاهای تحت تاثیر، اظهار کرد: با اجرای این طرح ها در شهرستان بیرجند در حوزه فاز یک و دو باقران (بند دره، تنگل علی مدد بیک، قیرانی، منجگان، جیم آباد) 73 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با اجرای طرح آبخیزداری در حوزه شهید پارسای روستای چرمه شهرستان سرایان قنات آبدهی مرغزار از 0.3 به 1.5 لیتر بر ثانیه افزایش و تعداد 835 نفر از مزایای آن بهره مند شدند، افزود: قنات کرغند شهرستان قاینات خشک شده بود که با اجرای طرح آبخیزداری این قنات احیا و 485 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

نصرآبادی با بین اینکه آبدهی قنات تخویج روستای فیزیک_نوزاد درمیان 0.5 لیتر بر ثانیه بود که با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری به 1.5 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است، گفت: از محل این طرح در این قنات هم 220 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری در حوزه شاسکوه زیرکوه سه قنات پیکستان، بهمن آباد و قنات نوده احیاء و آبدهی آن از دو لیتر بر ثانیه به 10 تا 15 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است و در مجموع 4 هزار و 500 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اجرای طرح های آبخیزداری در روستای دهن رود_آرک و شوراب شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با اجرای این طرح آبدهی قنوات از پنج لیتر بر ثاینه به 25 لیتر بر ثانیه افزایش و بیش از هزار نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

نصرآبادی در ادامه از اجرای طرح های آبخیزداری در روستاهای نخاب و جگرکوه شهرستان بشرویه برای بهره مندی 330 نفر خبر داد و گفت: همچنین اجرای طرح آبخیزداری در جهرآباد فردوس سبب افزایش آبدهی قنوات دره ظهر، اصلی دره ظهر، لجنو و خرو برای بهره مندی 281 نفر شده است.

وی در پایان در خصوص آبدهی قنوات از محل اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری، گفت: هفت هزار و 744 خانوار روستایی از محل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در خراسان جنوبی بهره‌مند شدند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !