توصیه‌های هلال احمر برای بازگشت ایمن زوار اربعین


توصیه‌های هلال احمر برای بازگشت ایمن زوار اربعین

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر توصیه‌های ایمنی برای بازگشت زوار به کشور را تشریح کرد.

با توجه به اینکه از قبل از هم پیش‌بینی شده بود که طی روز گذشته و امروز (جمعه و شنبه) حجم بالایی از زوار اربعین به کشور بازگردند، توجه به توصیه‌های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ضروری است. در همین راستا معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر توصیه‌هایی را برای بازگشت زوار مطرح کرده است.

مرتضی مرادی‌پور با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات امدادی به زوار گفت: با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده زمینی و هوایی، شرایط مساعد است و آمادگی لازم در همه نهاد‌های امدادی از جمله جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به مردم وجود دارد.

وی با اشاره به جدی‌ترین نگرانی موجود برای بازگشت زائران گفت: مهمترین مسئله خستگی زائرانی است که به کشور بازمی‌گردند و می‌خواهند بلافاصله راهی شهر و استان خود شوند. خواهش ما از زائران این است که تعجیلی برای بازگشت نداشته باشند و با رعایت نکات ایمنی و آرامش و استراحت کافی، سالم و سلامت نزد خانواده‌های خود بازگردند. این نکته ضروری است که رانندگان در حین رانندگی نیز از شتاب برای سریع‌تر رسیدن به مقصد پرهیز کنند.

مرادی‌پور تاکید کرد: زائرانی که با خودروی شخصی سفر کرده‌اند حتما برای بازگشت استراحت و خواب کافی داشته باشند و به ازای هر دو ساعت رانندگی نیز حداقل یک ربع با توقف در حاشیه امن راه کمی استراحت کنند و بعد به مسیر ادامه دهند. رانندگان حتما حین رانندگی از خوردن نوشیدنی‌هایی مانند دوغ یا غذا‌های پرچرب پرهیز کنند. در صورتی که رانندگان با بی‌خوابی پشت فرمان قرار بگیرند، دچار رخوت و سستی می‌شوند و ممکن است دچار حادثه‌هایی نظیر خروج از جاده و واژگونی خودرو شوند.

وی اضافه کرد: در تصادفات منجر به واژگونی همه سرنشینان خودرو متحمل صدمه می‌شوند و خودرو نیز به احتمال فراوان متلاشی می‌شود. همچنین سرنشینان خودرو نیز مجروح و بعضا فوت می‌شوند. این موضوع اهمیت استراحت کافی پیش از شروع سفر را به رانندگان گوشزد می‌کند.

مرادی‌پور ادامه داد: خواسته ما از رانندگان این است که از سبقت و سرعت غیرمجاز پرهیز کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات برابر گزارش‌های پلیس خستگی و خواب‌آلودگی است. اگر در خودرو چند نفر هستند و دارای مهارت کافی و گواهینامه هستند، به طور متناوب پشت فرمان بنشینند و از رانندگی مداوم و یکسره یک فرد خاص پرهیز کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به لزوم استفاده از مسیر‌های اصلی برای بازگشت زائران به کشور گفت: ممکن است برخی مسیریاب‌ها مسیر‌های اشتباهی به رانندگان پیشنهاد کنند و آن‌ها را به مسیر‌های ناایمن هدایت کنند؛ لذا از رانندگان می‌خواهیم تا از راه‌های اصلی تردد کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر رانندگان به محیط اطراف خود در مسیر برگشت اظهار کرد: همچنین در صورتی که رانندگان قصد رانندگی در ساعات شب را دارند، باید توجه بیشتری به محیط اطراف داشته باشند. ممکن است در پایانه‌های مرزی برخی از زائران با لباس تیره خود تردد کنند؛ لذا باید رانندگان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !