مساجد از فرصت اربعین و دهه پایانی ماه صفر برای جهاد تبیین استفاده کنند


مساجد از فرصت اربعین و دهه پایانی ماه صفر برای جهاد تبیین استفاده کنند

حجت‌الاسلام نوچمنی با بیان اینکه مساجد به خوبی از فرصت اربعین حسینی برای جهاد تبیین استفاده کنند، گفت: برنامه جاماندگان اربعین و دهه آخر ماه صفر دو فرصت خوب پیش رو برای جریان‌سازی در این باره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «قاسمعلی نوچمنی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جهاد تبیین به معنای روشنگری درباره اقدامات گذشته و حال و برنامه ریزی برای آینده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نگاه حکیمانه خویش با طرح جهاد تبیین موضوع بصیرت افزایی و روشنگری را وارد مرحله جدیدی کردند همچنان که معظم له موضوع فرهنگ را با طرح کلیدواژه هایی همچون تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی بازتعریف کردند.

مدیر سابق حوزه علمیه حضرت حجت (عج) تهران درباره نقش مساجد در حوزه جهاد تبیین، گفت: مساجد در این زمینه تاکنون عملکرد خوبی داشته اند و مثل اکثر مطالبات دیگر مقام معظم رهبری این مساجد و اهالی مساجد بودند که به صورت خودجوش عمل کردند.

وی اضافه کرد: اربعین حسینی فرصت دیگری است برای جهاد تبیین؛ همچنان که عاشورا و تاسوعا و تمام دو ماه محرم و صفر بهترین فرصت در این زمینه هستند و حقیقتا مساجد در بهره برداری از این مناسبت ها عالی عمل کردند.

نوچمنی تصریح کرد: سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره همچنان که مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کردند که در کنار همه روش های تبلیغ همچنان این شیوه، از قدر اثرگذاری بالایی برخوردار است، باید با سایر روش های تبلیغ و گفتمان سازی در مساجد تلفیق شود تا جهاد تبیین به یکی از موضوعات اصلی در کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد : برنامه جاماندگان اربعین و دهه آخر ماه صفر دو فرصت خوب پیش رو برای جریان سازی در زمینه جهاد تبیین هستند و همه مساجدی که در این دو مناسبت و به ویژه در مسیر برگزاری مراسم جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی موکب دارند یا به هر نوع دیگر فعالیت می کنند، باید در قالب سخنرانی، تبلیغ چهره به چهره و مشاوره و سایر روش ها مردم را با موضوع جهاد تبیین آشنا کنند تا فعالیت در این زمینه به یک وظیفه همگانی و ماموریت ملی تبدیل شود. اگر همه خود را در این زمینه خود را موظف بدانند شاهد تحولات بسیار بزرگ خواهیم بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری