کاهش 99.99 درصدی کربن در مصرف انرژی اتریوم پس از مرج


کاهش 99.99 درصدی کربن در مصرف انرژی اتریوم پس از مرج

مرج اتریوم که به یک مدل اجماع دوستدار محیط زیست تبدیل شد، در تاریخ ۱۵ سپتامبر با موفقیت به پایان رسید. گزارشی از موسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن می‌گوید که این شبکه مصرف انرژی و ردپای کربن خود را تقریباً ۹۹.۹۹ درصد کاهش داده است.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ مرج مورد انتظار اتریوم که با موفقیت یک شبه به پایان رسید، برای کاهش شدید مصرف انرژی کلی شبکه بلاک چین طراحی شد و ظاهراً این کار را با موفقیت انجام داده است. طبق یک گزارش اولیه، نیاز انرژی اتریوم و ردپای کربن هر دو حتی بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

این گزارش که توسط موسسه رتبه‌بندی کربن کریپتو (CCRI) توسط شرکت نرم‌افزار اتریوم محور ConsenSys تهیه شده است، ادعا می‌کند که اتریوم اکنون تقریباً ۹۹.۹۹ درصد انرژی کمتری نسبت به قبل از تکمیل مرج مصرف می‌کند. همچنین نشان می دهد که ردپای کربن بلاک چین نیز کاهش یافته است.

پیش از این، بنیاد اتریوم تخمین زده بود که این مرج با استناد به تخمین‌های مصرف انرژی توسط Digiconomist، سایت منتقد مشهور ارزهای دیجیتال، Alex de Vries، مصرف انرژی شبکه را تا حدود ۹۹.۹۵ درصد کاهش می‌دهد. این هفته، خود Digiconomist ادعا کرد که عدد واقعی احتمالاً ۹۹.۹۸ درصد خواهد بود.

بر اساس گزارش CCRI، مصرف برق کلی اتریوم در حال حاضر تنها ۲۶۰۰ مگاوات ساعت در سال است، در حالی که قبل از ادغام ۲۳ میلیون مگاوات ساعت بود. در نتیجه، انتشار تخمینی سالانه دی‌اکسید کربن اتریوم از بیش از ۱۱ میلیون تن به کمتر از ۸۷۰ تن کاهش یافته است که کمتر از مجموع ۱۰۰ خانه متوسط آمریکایی است.

به عبارت دیگر، مقادیر انبوهی از انرژی هنوز برای استخراج رمزارز صرف می‌شود - چه برای بیت‌کوین، چه یک شاخه اتریوم یا یک کوین دیگر که بر یک مدل اثبات کار متکی است. این فقط دیگر به اتریوم وابسته نیست که باید به شبکه کمک کند نگرانی های زیست محیطی را که همچنان به بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده مرتبط است، از بین ببرد، بلکه نیازمند تغییر رویکرد سایر کوین های اثبات کار محور هم هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت