599 هزار زائر اربعین حسینی از مرز چذابه تردد داشتند


599 هزار زائر اربعین حسینی از مرز چذابه تردد داشتند

چذابه - فرمانده قرارگاه اربعین در پایانه مرزی چذابه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۵۹۹ هزار زائر اربعین حسینی از این مرز بین المللی عبور کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی شامگاه جمعه در گفتگو با صدا و سیما اظهار کرد: روز، جمعه ۲۵ شهریورماه حدود ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه تردد داشتند و تعدادی از این زوار به کشور بازگشتند و تعدادی نیز راهی عتبات عالیات عراق شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون ۵۹۹ هزار زائر از پایانه بین المللی چذابه عبور کردند، افزود: این رقم نشان می‌دهد که در مقایسه با اربعین سال ۱۳۹۸، حدود ۳ درصد تردد زوار افزایش یافته است.

خانچی افزایش تردد زائران را نشان دهنده بهبود ارائه خدمات در این پایانه مرزی دانست و ادامه داد: هم اکنون در پیک بازگشت زائران کربلای معلی قرار داریم و تمهیدات لازم برای خدمت به مردم اندیشیده شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین در پایانه مرزی چذابه بازگشت زائران را روان توصیف و اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در این پایانه مرزی آماده به کار هستند و اتوبوس‌ها از همه استان‌های کشور از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین شده است تا زائران را از مرز چذابه به شهرها و استان‌های خود برسانند.

وی گفت: با همکاری شرکت‌ها، دستگاه درون استانی و مجموعه بسیج زائران به صورت رایگان تا اهواز جابجا می‌شوند، ضمن اینکه مواکب در پایانه مرزی چذابه علاوه بر خدمت رسانی به زوار، برنامه‌های معنوی و فرهنگی اجرا می‌کنند.

خانچی به استمرار فعالیت عوامل انتظامی و پلیس راه در محورهای منتهی به مرز چذابه و خروجی‌های استان اشاره کرد و گفت: همچنین عوامل اورژانس، هلال احمر، سپاه، بسیج و… با آمادگی کامل و به صورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در