ون وال از ابرخودروی لمان با استاندارد جاده برای فروش عمومی رونمایی کرد


در اقدامی کم‌سابقه، یک شرکت فعال در مسابقات اتومبیل‌ارنی، اقدام به تولید نسخه‌ی جاده‌ای از ابرخودروی تک‌سرنشینه برای فروش به بازار عمومی کرده است. این مدل با نام وندرول (Vandervell)، توسط تیم مهندسی ون‌وال (Vanwall) تولید می‌شود.تیم ون‌وال با...

در اقدامی کم‌سابقه، یک شرکت فعال در مسابقات اتومبیل‌ارنی، اقدام به تولید نسخه‌ی جاده‌ای از ابرخودروی تک‌سرنشینه برای فروش به بازار عمومی کرده است. این مدل با نام وندرول (Vandervell)، توسط تیم مهندسی ون‌وال (Vanwall) تولید می‌شود.

ون وال از ابرخودروی لمان با استاندارد جاده برای فروش عمومی رونمایی کرد

تیم ون‌وال با مدیریت تونی واندر‌وال در حدود ۷۰ سال پیش، وارد مسابقات فرمول یک شد و سال ۱۹۵۸ به قهرمانی فصل رسید. این شرکت در لندن آغاز به کار کرد و رانندگان بزرگی ازجمله استرلینگ ماس را در اختیار داشت. ون‌وال از سال ۱۹۶۱ فعالیت در فرمول یک را متوقف کرد و حضور پراکنده در رقابت‌های متنوع، مثل لمان را ادامه داد. امروزه برند تجاری و تیم ون‌وال، تحت مالکیت باکولز ریسینگ (ByKolles racing) اداره می‌شود.

ون وال از ابرخودروی لمان با استاندارد جاده برای فروش عمومی رونمایی کرد

مدل مسابقه‌ای ون‌وال برای کلاس هایپرکار لمان، دارای بال عقب و بالچه‌ی عمودی پشت کابین است. این ادوات برای نسخه‌ی جاده‌ای ارائه نمی‌شود تا ظاهر خودرو با استانداردهای ایمنی مورد نیاز برای فروش در اروپا هماهنگ شود.

ون وال از ابرخودروی لمان با استاندارد جاده برای فروش عمومی رونمایی کردمدل مخصوص پیست ون‌وال برای مسابقات لمان

ون‌وال در کلاس هایپرکار FIA، قدرت محدود شده به ۶۷۱ اسب بخار دارد که برای خودرویی با وزن ۱۰۳۰ کیلوگرم ارائه می‌شود. مدل مخصوص جاده با پیشرانه‌ی هیبرید و موتور V8 گیبسون، هزار اسب بخار قدرت خواهد داشت. ون‌وال وندرول جاده‌ای، وزن خالص هزار کیلوگرم را حفظ خواهد کرد تا از نظر قدرت به وزن، عملکردی رویایی نزدیک به ابرخودروهای مشهور دنیا داشته باشد. این مدل همچنین، مجهز به سیستم چهاچرخ محرک دائمی است.

ون وال از ابرخودروی لمان با استاندارد جاده برای فروش عمومی رونمایی کرد

بهار آینده، اولین حضور ون‌وال وندرول ۱۰۰۰ در مسابقات WEC جهانی انجام خواهد شد. رقابت‌های کلاس هایپرکار در سال ۲۰۲۳، میزبان برندهای مشهور شامل فراری، بی‌ام‌و، تویوتا و پژو نیز خواهد بود. بعضی از دیگر تیم‌های باسابقه و پرافتخار مثل برابهام و اسکودریا کمرون هم علاوه‌بر شرکت در مسابقات کلاس ابرخودرو، برنامه‌ی تولید نسخه‌ی جاده‌ای از مدل مخصوص پیست دارند.

قیمت و جزئیات فنی از ون‌وال وندرول ۱۰۰۰ هنوز اعلام نشده است. شرایط این خودرو از نظر وزن و قدرت، مشابه استون مارتین والکری خواهد بود که آستانه قیمت ۳ میلیون دلاری دارد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی