دوراپزشکی جزیره هرمز با جاسک دو کار متفاوت است


دوراپزشکی جزیره هرمز با جاسک دو کار متفاوت است

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از راه اندازی سیستم دورا پزشکی «تله مدیسین» در شرق استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی گفت: امروزه با توجه به افزایش جمعیت در برخی از نقاط کشور، یکی از نیازهای اساسی و مهم دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی است که گاها در بعضی مناطق بعلت وضعیت جغرافیایی، کمبود پزشک متخصص و یا راه اندازی تجهیزات پر هزینه و پیشرفته کار را دشوارتر می کند، استفاده از سیستم پیشرفته تله مدیسین است که علمی ترین و عملی ترین راهکارخواهد بود.

فرشیدی افزود: در این علم پزشک مستقر از طریق فضای مجازی می تواند همزمان علائم بیمار را به پزشک متخصص ارسال کرده و مشاوره های لازم را انجام دهد و در ادامه با راهکارهای پزشک متخصص و حتی ارسال ویدئو از وضعیت بیمار و علائم ها کار معاینه و درمان را انجام دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهر لیردف در شهرستان جاسک از مناطق دورافتاده در شرق استان است که تصمیمی گرفتیم این سیستم هوشمند را در آن بصورت آزمایشی و پایلوت اجرا کنیم.

وی گفت: اجرای این نوع پلتفورم برای اولین بار در کشور انجام خواهد شد و با دوراپزشکی که در هرمز که آن هم کاملا حالت آزمایشی دارد و هنوز سیستم آن کامل نشده و روند آن در حال انجام است کاری متفاوت است که این نیاز به نگاه علمی و تخصصی دارد و از روی شباهت اسمی، نمی توان گفت کاری شبیه به هم و ماهیت آنها یکی است.

بالاترین مقام بهداشت و درمان هرمزگان خاطر نشان کرد: دوراپزشکی جزیره هرمز با همکاری بنیاد برکت و بین هرمز و بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برقرار است، اما پلتفورم لیردف جاسک کاری منحصر به فرد و بسیار وسیع تر است که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با مسئولیت دانشگاه هوشمند و مجازی وزارت بهداشت در حال انجام است که طبق قرارداد اولیه ای که با استانداری هرمزگان منعقد شده این کار در دورترین نقطه هرمزگان اجرایی خواهد شد که شهرستان جاسک انتخاب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: لیردف، منطقه ای دورافتاده در شرق هرمزگان است که با کمبود متخصصین و تجهیزات پیشرفته روبروست و با این اقدام انشالله ارائه خدمات هوشمند و علمی در این منطقه انجام خواهد گرفت که در حال حاضر در هیج جای کشور وجود ندارد.

فرشیدی اذعان کرد: پروژه آزمایشی جزیره هرمز در چندین جای کشور در حال شکل گیری و انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی