کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ بریس قاسمپور مقابل کاکس با طعم طلا/ طلسم بلگراد شکست


کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ بریس قاسمپور مقابل کاکس با طعم طلا/ طلسم بلگراد شکست

قاسمپور در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم قهرمانی جهان در مصاف با کاکس آمریکایی به برتری رسید.

به گزارش رکنا، روز سوم از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد بلگراد به میزبانی صربستان در سالن اشتارک آرنا برگزار شد و طی آن کامران قاسم‌پور دارنده مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم به مصاف جی دن‌کاکس از آمریکا رفت.

کامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در یک چهارم با احمد باتایف از بلغارستان سرشاخ شد که با برتری ۷ بر ۲ به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.او در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل میریانی مایسورادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان قاطعانه و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و سومین فینالیست کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.

وی برای کسب مدال طلای جهان مقابل جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان رفت و در نهایت در یک دیدار سخت و دشوار توانست به برتری ۲ بر صفر برسد و نخستین مدال طلا ایران را در بلگراد کسب کند.

این در حالی است که قاسم پور سال گذشته و در نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۳ صاحب پیروزی شده بود و این مصاف یک دیدار انتقامی برای کاکس آمریکایی به حساب می آمد.

در پایان روز سوم مسابقات تیم ایران با کسب یک مدال طلا "کامران قاسمپور"، ۲ مدال نقره "محمد نخودی"، "حسن یزدانی" و و ۲ برنز "یونس امامی" و "امیر حسین زارع" پس از آمریکا در رده دوم ایستاده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!