حملات بی سابقه به یوتیوب به خاطر سواستفاده از کاربران!


حملات بی سابقه به یوتیوب به خاطر سواستفاده از کاربران!

دیجی‌کالا مگ نوشت: به گزارش تعدادی از کاربران یوتیوب ظاهرا این پلتفرم برخی از آن‌ها را مجبور کرده ۱۰ ویدیوی تبلیغاتی را پشت سر هم ببینند.

طبق گفته‌ی برخی از کاربران، ظاهرا آن‌ها قبل از اینکه اصلا فرایند شروع ویدیوی اصلی آغاز شود، مجبور شده‌اند ۱۰ ویدیوی تبلیغاتی را پشت سر هم تماشا کنند بدون اینکه گزینه‌ای برای رد آن تبلیغات وجود داشته باشد. طول ویدیوهای تبلیغاتی هم ظاهرا فقط ۶ ثانیه بوده است. معمولا اینطور است که قبل از آغاز ویدیوی اصلی یا حین تماشای آن در یوتیوب، باید تبلیغات هم تماشا کنید اما ظاهرا این بار یوتیوب قصد دارد تعداد ویدیوهای تبلیغاتی را افزایش دهد.

این خبر در ابتدا در Reddit توسط تعدادی از کاربران منتشر شده بود اما اکنون وب‌سایت‌های خبری هم آن را پوشش داده‌ند که به معنای تأیید چنین اتفاقی است. البته به نظر می‌رسد فقط بخش کوچکی از کاربران به این مشکل دچار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

TeamYouTube (حساب رسمی پشتیبانی یوتیوب) در توییتر به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که این اتفاق به خاطر فرمت جدید ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه (bumper ads) رخ داده است. bumper ads با این هدف طراحی شده تا کمک کند شخص یا سازمان تبلیغ‌دهنده از طریق یک ویدیوی کوتاه ۶ ثانیه‌ای، کاربران زیادی را جذب کند که این یعنی ظاهرا باید با آن کنار بیاییم.

البته نکته‌ی مثبت ماجرا اینجاست که اگر یک روز با چنین موضوعی مواجه شدید، نهایتا ۱ دقیقه از وقتتان برای تماشای ویدیوهای تبلیغاتی خواهد رفت چون این ۱۰ ویدیو، ۶ ثانیه‌ای هستند. هرچند این موضوع باز هم در نهایت به نوع محتوایی که می‌خواهید تماشا کنید بر می‌گردد.

حال با دانستن این موضوع که گاهی اوقات قبل از تماشای یک ویدیو باید ۱۰ تبلیغات پشت سر هم بدون امکان رد کردن ببینیم، موضوعی است که شاید برخی از کاربران را اصلا از تماشای محتوا از طریق این سرویس منصرف کند. هرچند هنوز مشخص نیست این اتفاق چه زمانی و در چه شرایطی رخ می‌دهد.

لازم به ذکر است یک سرویس اشتراکی هم با نام یوتیوب پریمیوم وجود دارد و کاربرانی هم که استفاده‌ی جدی از این پلتفرم دارند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مشخص، حق اشتراک خریداری کنند و بدون هیچ تبلیغات خاصی، به تماشای ویدیو بپردازند. حالا باید دید واکنش کاربران به این سیاست جدید یوتیوب در قبال نمایش تبلیغات چه خواهد بود.

۵۸۵۸

کد خبر 1674925

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر