آماده‌سازی مدارس لرستان برای مهرماه/ 3 میلیارد تجهیزات خریداری شد


آماده‌سازی مدارس لرستان برای مهرماه/ 3 میلیارد تجهیزات خریداری شد

خرم‌آباد- مدیر اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به آماده‌سازی مدارس این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید، از خرید سه میلیارد تجهیزات در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار گنجی پور امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه تعداد ۲۲ مدرسه در قالب ۷۱ کلاس درس نوساز و جدید، از اول مهر در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر این ۱۳۸ پروژه در قالب ۷۱۶ کلاس درس برای دانش آموزان استان هم در دست ساخت است.

وی به تجهیز مدارس و هنرستان‌های استان در تابستان امسال اشاره کرد و اظهار داشت: این تجهیزات که بالغ بر ۱۶۵۰ قلم است، شامل میز، صندلی، تخته وایت برد، رایانه دستگاه کپی و چاپگر، و برای هنرستان‌ها هم اقلامی از قبیل دوربین عکاسی، چرخ خیاطی، سیستم کامپیوتر، اوتو بخار، تلسکوپ، دستگاه کدزن و… است که در دو مرحله تحویل مدارس سطح استان شده است.

مدیر اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای هوشمندسازی مدارس تجهیزاتی شامل ۹۰ عدد لپ تاپ، ۳۷ عدد پرده نمایش، ۹۰ عدد ویدئو پروژکتور به مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خریداری شده و تابستان امسال برای هوشمند سازی در اختیار مدارس قرار گرفته است.

گنجی پور به استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۶۰۰ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان در استان هم اشاره کرد و گفت: تعداد کلاس‌های درس مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در استان ۶۷۰۰ کلاس است ولی همچنان ۲۸۰۰ کلاس درس نیازمند استاندارد سازی هستند که باید زیر ساخت را دستگاه‌های خدمات رسان در این مناطق که اکثراً هم سخت گذر هست تأمین کنند تا آموزش و پرورش با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با کمک خیران استانداردسازی آنها را در دستور کار قرار دهد.

وی به خرید تبلت به تعداد دو هزار عدد با مبلغ هفت میلیارد تومان هم خبر داد و بیان کرد: این تبلت‌ها تحویل مدارس مناطق کمتر برخوردار قرار گرفته که مدیران مدارس در زمان آموزش‌های غیر حضوری در اختیار دانش آموزان نیازمند به صورت امانی قرار خواهند داد.

مدیر اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان گفت: خرید کیت‌های کمک آموزشی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، رنگ آمیزی و زیباسازی (حیاط پویا) مدارس، جمع آوری وسایل اسقاطی در مدارس، راه اندازی و تجهیز خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توزیع کتب درسی از جمله اقداماتی بوده که در راستای پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)