عکس | کراس اوور چینی خوش‌چهره به ایران می‌آید!


عکس | کراس اوور چینی خوش‌چهره به ایران می‌آید!

گجت‌نیوز نوشت: آئولوس هائوجی AX۷ مدل ۲۰۲۲ کراس اور جدید دانگ فنگ است که به احتمال خیلی زیاد، وارد ایران هم خواهد شد اما چرا؟

شرکت دانگ فنگ اکنون با زیر برندهای مختلفی در بازار فعالیت می‌کند که برند آئولوس تنها یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. شاسی بلند کامپکت جدید این شرکت یعنی آئولوس AX۷ مدل ۲۰۲۲ دقیقا همان چیزی است که می‌تواند در بازار خودرو ایران حسابی سر و صدا کند.

این خودرو یک کراس اور کامپکت است که به مانند مدل ۲۰۲۰ خود، ابعاد آن شامل ۴۶۵۰ میلی متر طول، ۱۸۸۰ میلی متر عرض و ۱۶۹۰ میلی متر ارتفاع خواهد بود و در فاکتور فاصله محوری، با عدد ۲۷۱۵ میلی متر رو به رو هستیم. تقریبا همه ما می‌دانیم که سیستم محرک و پیشرانه خودروهای چینی شامل چه مواردی می‌شوند و آئولوس AX۷ مدل ۲۰۲۲ هم از این قاعده مستثنی نیست. این کراس اور چینی در نسخه جدید خود از دو موتور مختلف بهره می‌برد که مشتریان به سلیقه خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

پیشرانه های ۴ سیلندر توربو شارژ با ظرفیت‌های ۱.۶ و ۱.۴ لیتری در کنار گیربکس دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۶ سرعته، از گزینه‌هایی هستند که در پیش روی خریداران قرار دارند. قدرت و گشتاور دانگ فنگ Aeolus Haoji AX۷ مدل ۲۰۲۲ در نسخه ۱.۶T به ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد و مصرف بنزین آن در حالت ترکیبی از ۶.۲ لیتر تجاوز نمی‌کند. نیازی به گفتن هم نیست که آئولوس AX۷ مدل ۲۰۲۲ یک ماشین دیفرانسیل جلو است.

عکس | کراس اوور چینی خوش‌چهره به ایران می‌آید!

نمای جلویی از چندین رنگ مشکی و نارنجی و نقره‌ای تشکیل شده است و جلو پنجره مشبک به همراه دیفوزر مدرن و لیپ زیبای سپر، حسابی آئولوس هائوجی AX۷ مدل ۲۰۲۲ را خوش چهره کرده‌اند. در قسمت عقبی هم دوباره همین ترکیب رنگ را داریم و با اضافه شدن سیستم اگزوز دو کاناله و چراغ‌هایی شبیه به چراغ خطرهای میتسوبیشی، اکنون کراس اور جدید دانگ فنگ در بهترین حالت خود قرار دارد و مدل‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ آن به گرد پایش هم نمی‌رسند.

عکس | کراس اوور چینی خوش‌چهره به ایران می‌آید!

در هفته‌های گذشته با چری اومادا ۵ و چانگان یونیتی آشنا شدیم و همانطور که می‌دانید، هر دو این خودروها به زودی راهی خیابان‌های ایران خواهند شد و اگر کمی معادلات بازار خودرو را در کنار هم قرار دهیم، با احتمال بالایی می‌توان گفت که کراس اور بعدی دانگ فنگ در کشور ایران، دانگ فنگ Aeolus Haoji AX۷ مدل ۲۰۲۲ خواهد بود.

۵۸۵۸

کد خبر 1675015

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)