9 بهترین خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی و زیبایی


9 بهترین خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی و زیبایی

خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی را می‌توان در مواردی از قبیل کرم‌زدایی، تب بری، ضد باکتری، ضد میکروبی، ضد قارچی، مسکن و آرام‌بخشی، ملینی (مسهل)، ادرارآوری، ضد مسمومیت، ضد سرطانی، و ضد اسپاسم جستجو کرد. این روغن واقعا شگفت انگیز است و سعی...

خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی را می‌توان در مواردی از قبیل کرم‌زدایی، تب بری، ضد باکتری، ضد میکروبی، ضد قارچی، مسکن و آرام‌بخشی، ملینی (مسهل)، ادرارآوری، ضد مسمومیت، ضد سرطانی، و ضد اسپاسم جستجو کرد. این روغن واقعا شگفت انگیز است و سعی کنید برای یکبار هم که شده امتحانش کنید.

روغن بادام تلخ

پنجاه درصد از روغن استخراج شده از بادام تلخ (که از لحاظ علمی به آن آمیگدالوس کمونیس وار. آمارا می‌گویند) حاوی سه ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده به نام‌های بنزآلدهید، گلیکوزید آمیگدالین، و هیدروژن سیانید (که به آن اسید هیدروسیانیک یا اسید پروسیک نیز می‌گویند) است، در حالی‌که پنجاه درصد دیگر آن حاوی اسیدهای چرب تک اشباع نشده و دیگر ترکیبات مشابه‌ی آن در بادام شیرین است. تشخیص بادام تلخ از همتای شیرین آن از روی ظاهر بسیار دشوار است، به جز این‌که بادام‌های تلخ از لحاظ شکلی، پهن‌تر و کوتاه‌تر از بادام‌های شیرین هستند.

9 بهترین خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام تلخ حاوی برخی سموم کشنده است؛ از این رو، باید آن را با نهایت دقت مصرف نمود. بیش‌تر موارد مصرف دارویی آن به موارد استعمال خارجی محدود می‌شوند، و مصرف خوراکی آن، در صورت نیاز، باید با دوز بسیار پایین صورت گیرد. استفاده از روغن بادام تلخ کمی بیش از حد معین می‌تواند مرگبار باشد. این روغن را نمی‌توان به عنوان یک روغن مغذی برای سلامتی بر شمرد.

خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی

روغن بادام تلخ فواید گوناگونی برای سلامت به همراه دارد. در مقاله‌ی پیش رو، برخی از این فواید را با جزییات بیش‌تر بیان می‌کنیم.

۱. مهار رشد قارچ

از دوران باستان، همیشه از عناصر تلخ (نظیر کینین) به عنوان داروی تب بر استفاده می‌کردند. دلیل‌اش نیز ممکن است این باشد که تمام عناصر تلخ حاوی ترکیبات قلیایی، و از لحاظ طبیعی کم و بیش سمی هستند. این سمیت و تلخی به شکل موثری رشد عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها، تک‌یاختگان، یا ویروس‌ها را در بدن مهار می‌کنند، و به این وسیله، باعث کاهش تب می‌شوند. به همین دلیل،‌ روغن بادام تلخ نیز به عنوان یک داروی تب بر برای تب‌های مزمن استفاده می‌شود. چنین کاربردی، علی‌رغم فایده‌ی آن از جهت کاهش دادن تب، می‌تواند دارای تاثیرات مخرب و سمی نیز در بدن باشد.

۲. از بین بردن کرم‌ها

تلخی شدید و طبیعت سمی روغن بادام تلخ در نابود کردن کرم‌های روده بسیار موثر است، ولی بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم، از این روغن باید با درجه‌ی قدرت بسیار پایین استفاده نمود.

۳. درمان اسپاسم‌ها

هم‌چنین گفته می‌شود، روغن بادام تلخ دارای خواص ضد اسپاسم است.

۴. از بین بردن باکتری‌ها

دو ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی روغن بادام تلخ، هیدروژن سیانید و بنزآلدهید، برای زندگی جانوران و هم‌چنین زندگی باکتری‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها، و ویروس‌ها به شدت سمی هستند. از این رو، از روغن بادام تلخ به شکل موثری می‌توان به عنوان عامل ضد باکتری، ضد ویروس، و ضد قارچ استفاده نمود. از روغن بادام تلخ می‌توان برای درمان امراض مرتبط با عفونت‌های ویروسی، میکروبی، و قارچی استفاده کرد.

۵. تاثیر آرام‌بخشی

ترکیب سمی گلیکوزید آمیگدالین موجود در روغن بادام تلخ روی اعصاب تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را نسبت به هر گونه حس، حتی درد، غیر حساس می‌کند. این خاصیت باعث ایجاد تاثیرات کرختی و بی حسی می‌شود. با وجود این، برای بی حسی‌های موضعی روغن بادام تلخ را باید به صورت خارجی استعمال نمود. هرگز نباید به جهت بیهوشی کلی، روغن بادام تلخ را به صورت خوراکی استفاده نمود، زیرا این کار می‌تواند مرگبار باشد.

۶. مسهل و داروی ضد یبوست موثر

روغن بادام تلخ که دارای طبیعتی سمی است، قابل گوارش نیست، و چنان‌چه به صورت خوراکی مصرف شود می‌تواند باعث اسهال مزمن و استفراغ شود. بنابراین، روغن بادام تلخ از قدیم تاکنون به عنوان یک داروی ملین (مسهل) موثر استفاده می‌شود. تنها نکته‌ی مهم میزان دوز مصرفی است که باید بسیار اندک و ضعیف باشد، در غیر این صورت دارای تاثیرات مخرب شدیدی خواهد بود.

۷. افزایش میزان ادرار

بدن از طریق ادرار، مدفوع، و تعریق به صورت طبیعی گرایش دارد مواد سمی موجود را از خود دفع کند. به همین دلیل نیز، وقتی روغن بادام تلخ را به میزان بسیار اندکی مصرف می‌کنیم، بدن سعی می‌کند از طریق افزایش میزان ادرار، آن را دفع نماید. این افزایش دفعات ادرار به کاهش وزن و آرامش بدن کمک می‌کند. وقتی این ویژگی با تاثیرات بی حسی و آرام‌بخشی این روغن ترکیب می‌شود، می‌تواند به خوبی فشار خون را نیز پایین نگه دارد.

۸. پیشگیری از سرطان

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند سمیت روغن بادام تلخ (به ویژه به دلیل وجود هیدروژن سیانید یا اسید هیدروسیانید) برای مهار رشد سلول‌های سرطانی در برخی انواع خاص سرطان مفید است.

۹. سایر فواید

مالیدن ترکیب روغن بادام تلخ با درجه‌ی غلظت بسیار پایین (خیلی ضعیف) با مقداری آب بر روی پوست و مو باعث خلاصی آن‌ها از شر عفونت‌های ناشی از میکروب‌ها، حشرات، و قارچ‌ها می‌شود. هم‌چنین، روغن بادام تلخ را پس از خارج کردن ترکیبات سمی از آن، به عنوان یک طعم‌دهنده‌ی خوراکی استفاده می‌کنند. از این نوع روغن بادام تلخ در شماری از صنایع دیگر نیز با هدف طعم‌دهندگی مصرف می‌کنند.

توصیه‌های ایمنی: هیدروژن سیانید، گلیکوزید آمیگدالین، و بنزآلدهید سموم مهلکی هستند. بنابراین، هنگام استعمال خارجی و داخلی روغن بادام تلخ باید نهایت دقت را در نظر بگیرید. یک اشتباه کوچک یا مصرف بیش از اندازه می‌تواند کشنده باشد. روغن بادام تلخ را هرگز نباید به نوزادان، کودکان، افراد سالمند، و افراد مبتلا به بیماری‌های سخت تجویز کنید.

9 بهترین خواص روغن بادام تلخ برای سلامتی و زیبایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا