400کیلومتر تا بهشت؛ روایت روشندلی که تجربه مستمر حضور در اربعین حسینی دارد


400کیلومتر تا بهشت؛ روایت روشندلی که تجربه مستمر حضور در اربعین حسینی دارد

روشندل شیرازی می‌گوید که ۱۰ بار با پای پیاده با صدای عاشقانه لبیک یا حسین به سمت بهشت رهسپار شده است.

این روایت سامان زارعی روشندل ۳۵ ساله اهل استان فارس است که به عشق حسین و سرادر کربلا پای پیاده راهی بس طولانی را پیموده تا طریق بهشت.

راهی که در قدمش در ذهنش بین الحرمین را اینگونه تداعی می‌کند: بین الحرمین سراسر نور است و عطر خاصی از آن به مشامم می‌رسد.

می‌گوید: عشق حسین همانند آهن ربایی است که هرساله در ایام اربعین و عاشورا مرا به این راه می‌کشاند و با تمام وجود خستگی مسیر و سختی‌های آن را تحمل می‌کنم تا بوسه‌ای از ضریح زیبایش بگیرم و بهشتی شود روح و جانم.

بغضش می‌ترکد و از چشمانش اشک جاری می‌شود و رو به حرم حسین و عباس می‌ایستد و می‌گوید: ۱۰سال است که پیاده در این راه قدم می‌گذارم و از این حضور هرساله نه تنها خسته نمی‌شوند بلکه مشتاق‌تر و مصمم‌تر قدم برمی دارم تا دیار یار.‌

می‌گویم آیا با وجود عصای سفید و شرایط جسمی ات مشکلی در مسیر نداری یا اینکه مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیری؟ پاسخ می‌دهد: نه تنها هیچ آزار و اذیتی از جانب افراد صورت نمی‌گیرد بلکه در این راه انسان‌های زیادی کمکم کرده و می‌کنند به ویژه برادران عراقی و من ممنون این مهمان نوازی و لطف هستم تا ابد.‌

می‌گوید: مسیر گاهی اوقات به دلیل مهیا نبودن برای معلولان سختی‌هایی دارد، اما دیگر به چم و خم آن آشنا هستم و هیچ هراسی از پیاده روی ندارم چرا که سالهاست که با این شرایط آشنا هستم و عاشقم بر این ایام و این روز‌ها و حال و هوای اربعین.

پا‌های خسته و تاول زده اش را بالا می‌آورد و به آرامی می‌گوید: جانم فدای حسین، این پیاده روی که چیزی نیست من تمام روح و جسمم را فدای امام عاشقان و خانواده اش می‌کنم. او سراسر نور است و شور. شوری که مرا با شعور و عشق به حرکت وا می‌دارد تا بین الحرمین.

سامان عصای سفیدش را به دیوار اتاق محل استراحت آویزان می‌کند و می‌گوید: تا روزی که زنده هستم در کنار دیگر عاشقان در ایام عاشورا و بویژه اربعین به بین الحرمین می‌آیم چرا که اربعین معجزه‌ای تاریخ است؛ تاریخ عاشقی.

این روشن دل شیرازی که از حضورش در کربلای معلی سراز پا نمی‌شناسند می‌گوید: ۱۰ روز مستمر شب‌ها پیاده روی کرده ام و روز‌ها استراحت و در این مسیر جز محبت و معرفت چیزی احساس نکرده ام و این هم از لطف اهل بیت عصمت و طهارت است و خدای را بابت داشتن عشق امام حسین و اهل بیت شاکرم.

سامان که ۱۵ جز قرآن را حفظ است می‌گوید: به لطف خدا و به برکت قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت در این مسیر گام نهاده ام و آن را ادامه می‌دهم تا آخر عمر.

این حضور و شکوه و پیاده روی و عشق بازی برای این روشندل شیرازی حکم تجدید بیعت با ارباب و شاه کربلا را دارد و او لحظه لحظه اش را فدای حسین می‌کند.

در نظر سامان زارعی امام حسین نور است و او جز نور حسین چیزی نمی‌خواهد ببیند؛ و با قلبی اکنده از عشق و شور رو به حرم می‌ایستد و صدا می‌زند لبیک یاحسین.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)