حال ادبیات و شعر فارسی خوب نیست


حال ادبیات و شعر فارسی خوب نیست

یک شاعر گفت: ادبیات در سایه قرار گرفته و وضعیت شعر و ادبیات فارسی در چند سال اخیر نگران کننده است و این مسئله جای تاسف دارد.

محمود علوی نیا شاعر گفت: شعر و ادبیات همانند باقی آثار مکتوب و مواردی که با افکار و فرهنگ مردم سروکار دارد در محاق قرار گرفته است، نویسنده یا شاعر باید فراغت بال داشته باشد تا بتواند به شعر و ادبیات بپردازد، اگر چنین آرامش خاطری فراهم باشد به دنبال ادبیات و نوشتار نخواهد بود وضعیت شعر و ادبیات فارسی در چند سال اخیر نگران کننده است و این مسئله جای تاسف دارد.

به گفته علوی، مردم ایران با مشغله‌هایی که به واسطه مشکلات اقتصادی دارند فرصتی که می‌پردازند به مسائل اقتصادی و تامین معاش به فکر خواندن کتاب و اشعار مختلف نیستند، در زمانی کتاب اشعار شاعران بزرگ ما، چون حافظ، سعدی، مولوی، فردوسی جایگاه خاص خود را داشت و مطالعه میشد، اما امروز خانه‌ها خالی از این نوشتار‌ها و کتاب‌های ادبی است.

این شاعر گفت: جامعه ما با کتاب و فرهنگ کتاب خوانی فاصله دارند و تا زمانی که این فاصله وجود دارد بعید میدانم ادبیات فارسی بتواند به جایگاه درست خود برسد.

علوی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون نتوانسته یا نمی‌تواند اقدام مناسبی برای اعتلای وضعیت شعر و شاعران انجام دهد، تسهیلات ویژه‌ای در اختیار شاعران و اهالی ادبیات، ناشران و... قرار نمی‌وهد و آن‌ها را برای آثاری که چاپ می‌کنند حمایت نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب