جنایت در صبرا و شتیلا چهره واقعی رژیم صهیونیستی را برملا کرد


جنایت در صبرا و شتیلا چهره واقعی رژیم صهیونیستی را برملا کرد

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جنایت صبرا و شتیلا چهره واقعی رژیم صهیونیستی، حامیان و مدعیان دروغین حقوق بشر را برملا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا، آورده است: این جنایت در واقع چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان و مدعیان دروغین حقوق بشر را برملا ساخت. این قتل‌عام وحشیانه به دستور آریل شارون وزیر دفاع وقت که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است صورت گرفت و انسان‌های بی پناه و بیگناه در اردوگاه فلسطینی مستقر در غرب بیروت را مورد حمله ددمنشانه قرار داده و جمعیتی حدود ۳۰۰۰ نفر از زنان، کودکان شیرخوار و سالخوردگان فلسطینی را به شهادت رساندند.

متن کامل بیانیه وی بدین شرح است:

شبه‌نظامیان فالانژ لبنانی متحد وابسته به رژیم صهیونیستی از ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ میلادی و به بهانه واهی ترور بشیر جمیل و رهبر حزب فالانژها و نامزد رئیس جمهوری تحمیلی و دست‌نشانده رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در بیروت غربی حمله کردند و در اقدامی وحشیانه دست به کشتن و قتل تمام آوارگان بی پناه و مظلوم از زن و مرد، کودک، افراد سالخورده و بی گناه زدند که در تاریخ کمتر می‌توان چنین جنایت بی رحمانه ای را سراغ گرفت.

این جنایت در واقع چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان و مدعیان دروغین حقوق بشر را برملا ساخت. این قتل‌عام وحشیانه به دستور آریل شارون وزیر دفاع وقت که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است صورت گرفت و انسان‌هایی بی پناه و بیگناه در اردوگاه فلسطینی مستقر در غرب بیروت را مورد حمله ددمنشانه قرار داد و جمعیتی حدود ۳۰۰۰ نفر از زنان، کودکان شیرخوار و سالخوردگان فلسطینی را به شهادت رساندند.

این اقدام لکه ننگینی بر دامن رژیم غاصب صهیونیستی از زمان حیات تشکیل این رژیم محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فقدان مشروعیت و مقبولیت بین المللی، ظالمان و ستمگران این رژیم به حساب می‌آید.

اما این روزها که مقاومت فلسطین مسیر اصلی مبارزه با اتخاذ گزینه مقاومت به عنوان تنهاترین و بهترین راه حل را انتخاب کرده است تا اضمحلال و فروپاشی تدریجی این رژیم سفاک را رقم بزند، متأسفانه برخی دولت‌های حاکم بر کشورهای منطقه به جای حمایت از آرمان فلسطین به عنوان مهمترین و اولین مسئله جهان اسلام با شکستن تابوی روابط سیاسی و دیپلماتیک با رژیم جعلی هستند تا بار دیگر از پشت بر اهداف عالی فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام خنجر بزند اما سنت الهی و تجربه تاریخی ثابت کرده است حکومت‌های دست‌نشانده، مستبد، خائن و وابسته به جبهه استکبار نه تنها توفیقی حاصل نکردند بلکه با قهر الهی و خشم مردم کشورشان مواجه شدند و خسران دنیوی و عذاب اخروی را برای خود خریدند.

چهره‌های جدید حاکم بر منطقه که در صدد عادی‌سازی روابط و به رسمیت شناختن رژیم پوشالی با چنین پرونده‌های ننگینی هستند مطمئن باشند سیر تاریخی و شیب تدریجی فروپاشی این رژیم که شاخص‌ها و نشانه‌های آن روز به روز نمایان‌تر می‌شوند به جز بی‌آبرویی دنیوی و ننگ ابدی ثمری دیگر را برای آنان به ارمغان نخواهد آورد و به سرنوشتی دردناک‌تر گرفتار خواهند شد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکومیت دوباره قتل عام و نسل‌کشی فاجعه بار صبرا و شتیلا و نصیحت خیرخواهانه و برادرانه حکام مرتجع برای فاصله گرفتن از این رژیم و حمایت از آرمان فلسطین، از همه شخصیت‌ها، علما، نخبگان، رهبران، گروه‌ها، احزاب، مؤسسات مردم نهاد و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان و دولت‌ها و ملت‌های جهان می‌خواهد فعال‌تر از گذشته با حمایت و پشتیبانی همه جانبه تا تحقق کامل پیروزی ملت مظلوم فلسطین از هیچ کوششی دریغ نورزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی