شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان لامرد آغاز شد


شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان لامرد آغاز شد

شیراز - شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان لامرد به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره ارشاد شهرستان لامرد و موسسه موقوفه حسینیه بیت العباس آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری در مراسم افتتاحیه این سوگواره گفت: ۱۷ سال قبل برنامه ریزی برای معرفی بیشتر این هنر آئینی در شهرستان انجام شده و تصمیم بر آن شد که سوگواره کشوری در شهرستان لامرد برگزار شود به حمدالله ۱۵ دوره این رخداد کشوری با حضور وزرای ارشاد و مسئولین استانی در لامرد برگزار شده و امسال شانزدهمین دوره آن را شاهد خواهیم بود.

محمد هنرپیشه خاطرنشان کرد: در لامرد ۲۲ گروه تعزیه فعالیت دارد که این تعداد، نسبت به سرانه جمعیت شهرستان در سطح کشور بی‌نظیر محسوب می‌شود؛ امروز همه مسئولان در سطوح استانی و ملی اذعان دارند که لامرد، قطب تعزیه جنوب کشور است.

هنرپیشه گفت: فراخوان ۴۵ روز در فضای مجازی ارسال شده که ۱۰ گروه تعزیه خوان از ۷ استان جهت برگزاری در این آئین سنتی انتخاب شدند تعزیه‌های انتخاب شده توسط گروه بازبینی همگی تعزیه‌ها میدانی و با اشعار و نسخه‌های با زبان عمومی انتخاب کرده اند تا مردم و تماشاگران بدون مشکل با تعزیه ارتباط برقرار کنند.

فرماندار شهرستان لامرد نیز گفت: خدا را شاکریم که حرکت عظیم فرهنگی در شهرستان لامرد در حال برگزاری است و مردم از چنین برنامه‌هایی که سرچشمه دینی دارد استقبال پر شور می‌کنند.

ابراهیم کرامت‌فر خاطرنشان کرد: حضور تمامی وزرای ارشاد طی برگزاری این سوگواره طی سال‌های گذشته نشان از جایگاه ویژه تعزیه در شهرستان لامرد دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین رسانه عاشورا را حضرت زینب انجام داد که نتیجه آن پیاده روی اربعین است که برگزار می‌شود و دنیا قدرت شیعه را می بیند.

کرامت فر گفت: هر حرکتی که باعث زنده شدن کربلا و عاشورا و اربعین شود یک حرکت زینبی است. برگزاری این سوگواره یک حرکت زینبی است زیرا شما در جهت ماندگاری قیام عاشورا تلاش می‌کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!