ارسال 3400 اثر از هنرمندان 6 کشور به پنجمین اشکواره حسینی در آمل


ارسال 3400 اثر از هنرمندان 6 کشور به پنجمین اشکواره حسینی در آمل

آمل- دبیر اجرایی اشکواره فرهنگی هنری حسینی، از دریافت بیش از سه هزار و۴۰۰ اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی شش کشور به دبیرخانه پنجمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل خبر داد.

مهیار کمانگری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آثار دریافتی از هزار و ۲۱۷ هنرمند از استان‌های مختلف ایران، عراق، یمن، ترکیه و ایتالیا و افغانستان در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه بوده که در دو ماه گذشته به دبیرخانه پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی در شهرستان آمل ارسال شد.

وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر، داستان و رسانه بیان کرد و گفت: پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی روزهای ۲۸ شهریور تا ۷ مهرماه به میزبانی شهرستان آمل برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی، با اشاره به اینکه آئین افتتاحیه این اشکواره با حضور مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی و اوقاف وامور خیریه مازندران و مسئولان شهرستان آمل درمجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه وآثار دریافتی این اشکواره که از سوی داوران مطرح ملی و استانی منتخب و برگزیده شده در مجتمع‌های فرهنگی و نگارخانه‌های سطح شهر آمل تا روز اختتامیه اشکواره نمایش داده خواهد شد.

کمانگری اضافه کرد: برای نخستین بار در اشکواره امسال برنامه ریزی شده تا آثار تولیدی شرکت کنندگان به صورت پادکست و موشن و مدیاهای دیجیتال در اختیار علاقمندان هم قرار بگیرد.

وی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

دبیر پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

کمانگری، از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی، مذهبی شمال کشور بیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از چهار دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای اقدام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این افراد از خدمت سربازی معاف شدند