گزارش رسانه اسپانیایی؛ کی‌روش با «یار قدیمی» در جام جهانی


گزارش رسانه اسپانیایی؛ کی‌روش با «یار قدیمی» در جام جهانی

رسانه اسپانیایی در گزارشی به چالش کارلوس کی روش با تیم ملی ایران در جام جهانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه « تی ان تی اسپورت» اسپانیا در گزارشی با تیتر «کارلوس کی روش با یار قدیمی در جام جهانی» حضور پیدا کند.

این نشریه اسپانیایی نوشت: کارلوس کی روش با یکی از آشنایان قدیمی دوران حرفه ای خود راهی جام جهانی خواهد شد. سرمربی پرتغالی با تیم های ملی کلمبیا و مصر نتوانست به جام جهانی صعود کند اما همچنان در این رویداد بزرگ حضور خواهد داشت.

گزارش رسانه اسپانیایی؛ کی‌روش با «یار قدیمی» در جام جهانی

کارلوس کی روش بالاخره یک جام جهانی دیگر تجربه خواهد کرد. سرمربی پرتغالی که هدایت تیم‌های ملی کلمبیا و مصر را در راه جام جهانی 2022 برعهده داشت، در دومین سفر خود به عنوان سرمربی ایران برای سومین بار با بازیگران فوتبال آسیا راهی جام جهانی می شود.

کی روش 69 ساله با تیم «قهوه‌کاران» لقب کلمبیا، با انتخاب بازیکنان در فوریه 2019 راه خود را برای جام جهانی قطر آغاز کرد و در آن سال به مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا که در برزیل برگزار شد، رسید. در مرحله یک چهارم نهایی اما شروع ضعیفی در دور حذفی با یک برد، یک تساوی و دو باخت داشت. او در نهایت در یک دسامبر 2020 با فدراسیون فوتبال کلمبیا برای جدایی به توافق رسید.

در 8 سپتامبر 2021، این مربی موزامبیکی الاصل موافقت کرد که چالش تیم ملی مصر در مقدماتی جام جهانی 2022 را بپذیرد. او جایگزین حسام البدری شد و اولین چالش بزرگش رقابت در جام ملت های آفریقا بود، جایی که تیمش موفق شد به فینال برسد و مقابل سنگال بازی کرد اما در نهایت در ضربات پنالتی تسلیم شد.

گزارش رسانه اسپانیایی؛ کی‌روش با «یار قدیمی» در جام جهانی

در مسابقات انتخابی آفریقا، مصر به دور سوم راه یافت و در آنجا دوباره مقابل سنگال قرار گرفت. در بازی رفت که در قاهره برگزار شد، مصری‌ها با نتیجه یک بر صفر رقیب خود را شکست دادند و انتقام گرفتند. آنها در بازی برگشت در داکار با همین نتیجه شکست خوردند و باز هم ضربات پنالتی سرنوشت سرمربی پرتغالی را رقم زد که این بار هم مقابل سنگال شکست خورد. مدت کوتاهی بعد، او در توافق با اتحادیه فوتبال مصر با جدایی خود از این تیم موافقت کرد.

سرانجام در 16 شهریور امسال کی‌روش و ایران تصمیم گرفتند برای دومین بار در تاریخ به هم برسند. علاوه بر آن، این سومین جام جهانی خواهد بود که دستیار سابق الکس فرگوسن در منچستریونایتد، فرماندهی ایرانی‌ها را در رویداد بزرگ جام جهانی برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !