تظاهرات هزاران فرانسوی برای استعفای مکرون + فیلم


تظاهرات هزاران فرانسوی برای استعفای مکرون + فیلم

شهروندان فرانسوی در تظاهراتی خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور و همچنین خروج فرانسه از ناتو شدند.

هزاران نفر از شهروندان در فرانسه در راستای درخواست حزب راستگرای میهن‌پرستان در میدان «پله رویال» پاریس تجمع کرده و خواستار استعفای «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه شدند.

به گزارش اسپوتنیک، این سومین بار است که این حزب راستگرا درخواست تظاهرات می‌دهد و پیشتر برای اولین بار در سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) اولین تظاهرات برگزار شده بود.

در تظاهرات کنونی استعفای مکرون و خروج از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هدف معترضان عنوان شد.

این در حالیست که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه «ایلاب» (Elabe) بیانگر آن است که در حال حاضر که کشور‌های اروپایی در تلاش برای اعمال تحریم علیه روسیه به بهانه حملات به اوکراین هستند، اغلب شهروندان فرانسه با اعمال این تحریم‌ها مخالفند و تنها ۴۰ درصد از این اقدامات محدود کننده حمایت می‌کنند، ۳۲ درصد می‌گویند تحریم‌ها را باید محدود کرد تا اثر آن بر زندگی شهروندان فرانسه نباشد و ۲۷ درصد هم به کل مخالف تحریم روسیه هستند.

از سال ۲۰۲۱ در سطح جهانی قیمت انرژی افزایش داشت و اروپا هم در این میان مستثنی نبود، اما از آغاز حملات روسیه به اوکراین، کشور‌های اروپایی به تبعیت از آمریکا تلاش در تحریم روسیه داشتند که نهایت انرژی و به طور خاص گاز و برق خودشان را هدف گرفت و اغلب مقامات همین کشور‌ها از زمستان سخت در اروپا ابراز ترس کردند.

به تازگی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ضمن رد هرگونه ارتباط کشورش با بحران انرژی در اروپا بر پایبندی مسکو به تعهداتش در قرارداد‌های انرژی تاکید کرد و گفت «اگر اروپا گاز بیشتری می‌خواهد باید تحریم‌های مربوط به خط لوله گاز نورد استریم ۲ را رفع کند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !