هیات انتخاب آثار داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند


هیات انتخاب آثار داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

اسما ابراهیم‌زادگان، امیرمهدی پوروزیری، امیرعباس ربیعی، محمدرضا عرب، جواد میرزاآقازاده، رضا نجاتی و داریوش یاری سینماگرانی هستند که به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار داستانی، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اعضای هیات انتخاب آثار داستانی این رویداد به شرح زیر و به ترتیب حروف الفبا معرفی شدند.

*اسما ابراهیم زادگان
اسما ابراهیم‌زادگان متولد ۱۳۶۵ در تهران و دارای تحصیلات کارشناسی کارگردانی نمایش از دانشکده هنرومعماری است. وی تاکنون مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان در فیلم سینمایی «ماهی و گربه»، «‌هجوم» و مدیربرنامه‌ریزی فیلم سینمایی «تومان» بوده است. وی پیش از این نویسندگی و کارگردانی نمایش «در کمپ» در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه «حفره مشترک» و «منطقه» را برعهده داشته است. این هنرمند همچنین برای فیلم «حفره مشترک» برنده جایزه بهترین فیلم، فیلم‌برداری و فیلم‌نامه اقتباسی از سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بهترین فیلم از نگاه هنروتجربه سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، بهترین فیلم، بهترین فیلم‌برداری از پنجاه‌وچهارمین جشنواره منطقه‌ای و برنده بهترین فیلم‌نامه اقتباسی از هفتمین دوره جوایز آکادمی ایسفا و… شده است. همچنین برای فیلم «منطقه» نیز نامزد بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و نامزد بهترین صداگذاری، بازیگری، تدوین از دوازدهمین دوره جوایز آکادمی ایسفا شده است.

*امیرمهدی پوروزیری
امیرمهدی پوروزیری متولد ۱۳۵۹ از کرمان و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشگاه صداوسیماست و تاکنون کارگردانی «افغانستان پس از اشغال» و فیلم‌های «بازگشت» و «خاطرات»، سریال‌های «مینو» و «در محاصره»، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه مستند داستانی «بهشت منتظر می‌ماند»، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه مستند «مهاجران»، تهیه‌کنندگی سریال‌هایی چون «شرم»، «گره»، مجموعه مستند «از بلوچستان» را برعهده و عضویت در هیات انتخاب و داوری جشنواره‌های شهر، رویش، رشد، مدرسه، مقاومت، منطقه‌ای سینمای جوان و... را در کارنامه کاری خود داشته است. این هنرمند همچنین جوایزی نظیر بهترین فیلم داستانی و فیلم‌نامه از جشنواره عمار برای فیلم «رو به قبله»، جایزه یک عمر فعالیت در عرصه مستندسازی از جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم بلند داستانی از جشنواره «فیکتس ایتالیا» برای فیلم «بازگشت»، جایزه بهترین فیلم بلند داستانی از جشنواره فیلم‌های ورزشی برای «بازگشت» و… را دریافت کرده است.

*امیرعباس ربیعی
امیرعباس ربیعی متولد سال ۱۳۵۶ در اصفهان و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه صداوسیما و نویسنده و کارگردان فیلم‌های کوتاه «میتینگ»، «ولد»، «ماه در خانه» و «بعد از ظهر» است. وی برگزیده جشنواره‌های مقاومت، نهال، رویش، حسنات، عمار، دانشگاه صداوسیما، اشراق، سینماتوگرافیک ایتالیا، آنلاین بنگلادش و ... بوده و نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «لباس شخصی» را برعهده داشته است. این هنرمند همچنین پیش از این نامزد بهترین فیلم اول از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شده و با کارگردانی فیلم سینمایی «ضد» نامزد ۷ رشته و برنده‌ دو سیمرغ از چهلمین جشنواره فیلم فجر شده است.


*محمدرضا عرب
محمدرضا عرب عکاس، مستندساز، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و عضو کانون کارگردانان سینمای ایران،
متولد ۱۳۴۵ درتهران است. وی تاکنون سه فیلم سینمایی، ۹ مجموعه مستند ، ۷ فیلم مستند و کوتاه داستانی را تهیه و کارگردانی کرده است و سابقه ۷۰ حضور بین‌المللی و ۸۰ حضور ملی و کسب بیش از ۳۲ جایزه معتبر ملی و بین‌المللی، ۳۰ عضویت هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. «آخرین ملکه زمین» و «ندارها» عناوین فیلم‌های سینمایی است که او کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی فیلم «پری دریایی» را نیز پیش از این برعهده داشته است.
مجموعه‌های مستند «در امتداد ساوا»، «بحران کوزوو »، «گذری بر غارهای ایرانی»، «کاروانسراهای ایران»، «قشم نگین خلیج فارس»، «بر بلندای سهند»، «یادگار دوست» و… عناوین برخی مستندها و «چون کوه»، «ایستاده در باد»، «زمین سوخته»، «کندوان دیار آفتاب» و… عناوین برخی از فیلم‌های کوتاهی است که این هنرمند ساخته است.


*جواد میرزاآقازاده
جواد میرزاآقازاده متولد ۱۳۶۱ در تبریز و دارای تحصیلات کارشناسی کارگردانی و کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشکده صداوسیما است. وی دانش‌آموخته فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تبریز بوده است ومدیرطرح و برنامه مرکز سیمافیلم، مدیرطرح و هماهنگی تولید مستند و انیمیشن مرکز سیمای استان‌ها، عضو شوراهای طرح، فیلمنامه و عالی فیلم و سریال معاونت سیما و… برخی از عناوین و سوابق اوست. وی تاکنون نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مینی‌سریال «وقت صبح»، کارگردانی فیلم‌های کوتاه «انگار...»، «سلام»، «طیبه» و تهیه‌کنندگی مستندهای «ساحل سفید»، «نعمت» و «جای خالی» را در کارنامه کاری خود دارد.

*رضا نجاتی
رضا نجاتی متولد ۱۳۷۳ در شهر مشهد و دارای لیسانس بازیگری نمایش از دانشکده هنر و معماری است. وی عضویت در هیات انتخاب و داوری آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا)، هیات انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه امید، آکادمی فیلمنامه جشنواره ده، صنف فیلم کوتاه خانه سینما و… را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد و هفت فیلم کوتاه از جمله «شاخ گوزن»، «تریبون»، «چندش»، «شوفر»، «ارفاق» و... را تاکنون کارگردانی کرده است.
این هنرمند همچنین پیش از این برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از چهلمین جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین فیلم، کارگردانی وفیلمنامه از دوازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران(ایسفا)، جایزه بهترین فیلم از سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نامزد جایزه بهترین فیلم، فیلمنامه و کارگردانی از سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و… شده است.


*داریوش یاری
داریوش یاری متولد ۱۳۵۲ در تهران و فار‌غ‌التحصیل کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی و دوره دو ساله حرفه‌ای فیلمنامه‌نویسی از مرکز آموزش فیلمسازی وابسته به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است. وی ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند «خانه کجاست»، «آیه‌های زمینی»، «دخیل»، «آبگینه»، «فراموشی»، «میخانه سبز»،«شهر فراموشی»، تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه‌های مستند «اهل سوگ»، «اهل ایمان»، «اهل سور» و…، تهیه‌کنندگی مجموعه مستند «دیار عیاران»، ساخت فیلم سینمایی «دخیل»، فیلم مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و…را برعهده داشته است.
این هنرمند همچنین سابقه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، کودکان و نوجوانان اصفهان، رشد، اپسالا سوئد، جشنواره آترن فرانسه، آبنز اتریش، سائو پائولو برزیل، داکا بنگلادش و... را داشته است. کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم religion today از کشور ایتالیا، جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان قاهره، بهترین فیلم برای فیلم سینمایی «دخیل» از جشنواره امید و حضور در بخش مسابقه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای «کربلا؛ جغرافیای یک تاریخ» و سابقه داوری در جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره بین‌المذاهب، عضویت در هیات انتخاب جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی چند دوره و… را در کارنامه کاری خود دارد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)