کیفی‌سازی برنامه‌های هفته «دفاع مقدس» امسال در اردبیل


کیفی‌سازی برنامه‌های هفته «دفاع مقدس» امسال در اردبیل

اردبیل-رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: امسال حوزه هنری، برنامه‌های گرامیداشت هفته «دفاع مقدس» را با کیفی‌سازی اجرا می‌کند تا اثرگذاری آن بین نسل جوان و جدید ملموس‌تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته «دفاع مقدس» با بیان اینکه بهتر است پاسداشت این سرمایه عظیم، با محوریت فرهنگی و هنری باشد، اظهار کرد: امسال حوزه هنری، برنامه‌های هفته گرامی‌داشت «دفاع مقدس» را با کیفی‌سازی دنبال خواهد کرد تا اثرگذاری آن بین نسل جوان و جدید ملموس‌تر شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه نقاشی پرتره جانبازان و ایثارگران بیمارستان ایثار به عنوان شاخص‌ترین اتفاقات در عرصه هنرهای تجسمی استان در چند سال اخیر، افزود: آثار این نمایشگاه طی چندین سال تلاش هنرمندانه توسط «عسگر حقی» از چهره جانبازان و ایثارگران کل کشور بستری شده در در بیمارستان ایثار اردبیل نقاشی شده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: امسال نیز این نمایشگاه روز سه‌شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل نگارخانه حوزه هنری افتتاح خواهد شد و پس از سه روز به محل نمایشگاه فرهنگی-رزمی شورابیل منتقل می‌شود.

رجبی بیان کرد: اجرای این برنامه‌ها نگاه ویژه به نسل چهارم انقلاب و انتقال مفاهیم ارزشمند ایثار و شهادت به نسل جدید در راه گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: آغاز ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با حضور کارکنان و هنرمندان در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه حوزه هنری در عرصه تولید محصولات فرهنگی هنری پیشرو است، تاکید کرد: تولیدات فرهنگی و هنری دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

رجبی ادامه داد: نشست مشترک هنرمندان داستان‌نویس اردبیلی و شهرستان سرعین، نشست بررسی موسیقی و سرودهای دفاع مقدس، نشست نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس و نشست نقد و بررسی آثار گرافیکی دفاع مقدس از جمله برنامه‌های محتوایی هفته دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: افتتاح کارگاه تاریخ شفاهی، افتتاح باشگاه هنرهای نمایشی، اجرای نمایش بچه‌های مسجد «باشدان باشا» به کارگردانی «آرمان دانشور»، محفل خاطره‌گویی در شهرستان سرعین، تجلیل از جانبازان و… از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام به اجرا در خواهد آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا