سومالی: 30 عضو گروهک تروریستی الشباب کشته شدند


سومالی: 30 عضو گروهک تروریستی الشباب کشته شدند

در جریان درگیری میان نیروهای سومالی و گروهک تروریستی الشباب در مرکز این کشور ۳۰ تَن از عناصر این گروهک کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت ارتباطات سومالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور با تروریست های گروهک تکفیری الشباب در شهرک «ابوری» واقع در اقلیم هیران درگیر شدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در درگیری مسلحانه مذکور، ۳۰ تن از تروریست های گروهک الشباب کشته و ۵ تن از نیروهای سومالی زخمی شده اند.

گفتنی است که گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب گذاری نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ هدف قرار می دهد.

الشباب یک گروهک مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه ریزی کرده است. الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروهک الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی «AMISOM» را هم داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده اند. نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد هستند و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش