طرز تهیه شربت نارنج؛ یک نوشیدنی خاص و لاکچری


طرز تهیه شربت نارنج؛ یک نوشیدنی خاص و لاکچری

پارسینه: شربت نارنج یکی از بهترین انواع نوشیدنی برای رفع تشنگی ماه رمضان و گرمازدگی تابستان است.

طرز تهیه شربت نارنج؛ یک نوشیدنی خاص و لاکچری
حتما می‌دانید که نارنج سوغات شیراز است و این شهر را شهر «بهار نارنج» هم می‌نامند. پس اگر قرار است به دنبال روش‌های طرز تهیه شربت نارنج برویم، باید از دستور تهیه‌ای استفاده کنیم که در این شهر رایج است. بد نیست بدانید که شیرازی‌ها روش‌های مختلفی برای درست کردن شربت نارنج دارند، اما این شمایید که بر اساس سلیقه، امکانات، طبع و زمانی که در اختیار دارید، تصمیم می‌گیرید کدام روش برایتان از همه بهتر و با شرایط شما سازگارتر است.
قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید میزان شکری که برای درست کردن شربت نارنج به کار می‌برید، کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. ما اندازه‌های معیار و نسبی را برای شما بیان می‌کنیم.

همچنین اندازه و تعداد نارنج، لیمو و پرتقال‌ها نسبی است. میزان آبدار بودن میوه‌ها هم یکی از موارد مهم در طرز تهیه شربت نارنج است.

از آن جایی که نارنج طعم ترشی دارد و بعضی نارنج‌ها هم ترش‌تر هستند، می‌توانید برای درست کردن شربت نارنج، از آب پرتقال هم استفاده کنید تا طعم آن ملایم‌تر شود. به این ترتیب که به اندازه نصف یا کمتر از میزان آب نارنج، آب پرتقال را در شربت مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید که طعم آب نارنج باید بر آب پرتقال غلبه کند.
طرز تهیه شربت نارنج با عسل یا شیره
مواد لازم برای ۴ نفر

نارنج: ۱۰ عدد متوسط

شکر: ۲/۳ لیوان دسته دار فرانسوی (یا به میزان دلخواه)

لیمو: ۱ عدد بزرگ یا ۲ عدد کوچک

آب: ۱ لیتر
مرحله اول؛ نارنج‌ها را بشویید و برش بزنید

از آن جایی که در این روش، از آبمیوه گیری استفاده نمی‌کنید، باید نارنج‌ها به خوبی بشویید و پوست آن‌ها جدا کنید تا شربتتان تلخ نشود.

در اولین مرحله از درست کردن شربت نارنج، نارنج‌ها را به صورت نازک و به شکل طولی، برش بزنید. برش‌ها را در یک قابلمه یا ظرف پلاستیکی متوسط یا بزرگ بریزید.

مرحله دوم؛ نارنج‌ها را با گوشتکوب بکوبید

در این مرحله، به نارنج‌ها شکر را اضافه کنید. با استفاده از گوشت کوب، شروع به ضربه زدن و له کردن برش‌های نارنج کنید. لیموی ترش را بشویید و آب آن را بگیرید. هم می‌توانید آب لیمو (ها) را با دست بفشارید و هم مثل نارنج‌ها برش بزنید و با گوشتکوب له کنید.

مرحله سوم؛ آب را به پوره‌ها اضافه کنید

وقتی آب نارنج خارج شد، به آن آب اضافه کنید. (بهتر است آبی که به نارنج‌های پوره شده اضافه می‌کنید، خنک باشد.) نارنج و آب را کاملا به هم بزنید تا دانه‌های شکر حل شوند. البته می‌توانید شکر را بعد از صاف کردن هم اضافه کنید.

مرحله چهارم؛ پوره‌های شربت نارنج را از صافی بگذرانید

روی یک کاسه، صافی با منافذ (سوراخ های) ریز قرار دهید و مخلوط به دست آمده از مرحله قبل را در آن بریزید و صاف کنید. با کمک فشار دست هایتان، شربت را از پوره‌ها جدا کنید.

مرحله پنجم؛ شربت نارنج را سرو کنید

شربت نارنج را در یک پارچ یا بطری بریزید و اگر می‌خواهید خنک‌تر باشد، آن را در یخچال بگذارید. سپس شربت را سرو کنید. قبل از سرو کردن، حتما میزان شکر آن را بچشید و اندازه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر