آیا در استان اردبیل می توانیم باغ بادام راه اندازی کنیم؟


آیا در استان اردبیل می توانیم باغ بادام راه اندازی کنیم؟

راه اندازی باغ بادام در استان اردبیل در نگاه اول شاید چالش ‌برانگیز باشد. دلایل زیادی وجود دارد که این ادعا را ثابت می کند.

راه اندازی باغ بادام در استان اردبیل در نگاه اول شاید چالش ‌برانگیز باشد. دلایل زیادی وجود دارد که این ادعا را ثابت می کند. استان اردبیل یک منطقه کوهستانی است که ارتفاع اکثر مناطق آن از سطح دریا به بیشتر از ۲۰۰۰ متر می رسد. باغدارانی که در اردبیل فعالیت می کنند، در درجه اول، نهال های میوه مقاوم به سرما را سفارش می دهند. از آنجایی که نهال بادام برای مناطق گرم و خشک پیشنهاد شده، مهمترین سوال باغداران استان اردبیل این است که "آیا می توانیم در شرایط اقلیمی این استان نهال بادام بکاریم یا خیر؟"

برای پاسخ دادن به این سوال مهم لازم است درباره ویژگی های انواع ارقام نهال بادام صحبت کنیم و نسل جدید نهال های بادام که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند را نیز بررسی نماییم. خواهی دید که نهال بادام نه تنها به مناطق گرم و خشک محدود نمی شود، بلکه اگر از گونه های اصلاح شده و پربازده نهال ها را انتخاب کنید، محصول دهی فوق العاده ای را حتی در مناطق سردسیر و کوهستانی خواهند داشت.

در ادامه تصمیم داریم درباره شرایط اقلیمی استان اردبیل اندکی صحبت کنیم و سپس دو تا از بهترین نهال های بادام را معرفی خواهیم کرد که باردهی خوبی در این شرایط آب و هوایی دارند. اگر به دنبال خرید نهال بادام پربازده هستید و ساکن استان اردبیل می باشید تا پایان متن ما را همراهی کنید.

لازم به ذکر است خرید نهال بادام پربازده و با کیفیت فقط برای استان اردبیل نبوده و باغداران ساکن تمامی شهرهای ایران می توانند نهال های مورد نظر خود را سفارش دهند.

مروری بر شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان اردبیل

استان اردبیل، جایی در شمال غربی کشور ایران در ارتفاعات و مناطق کوهستانی سبلان واقع شده است. شرایط اقلیمی این استان، سردسیر بوده، بنابراین برای سفر کردن در تابستان، بهترین فرصت را فراهم می‌کند. تابستان های اردبیل، خنک و دلپذیر است اما زمستان های سرد و خشن دارد. همه ما کم و بیش با چشمه آب معدنی سرعین در اردبیل آشنایی داریم. اردبیل، جاهای دیدنی زیادی دارد و بنابراین هم از نظر گردشگری و هم از نظر اقتصادی نقش مهمی ایفا می کند.

با این مقدمه، دور از انتظار نیست که یکی از کسب و کارهای پرسود در این استان باغداری باشد. پرورش انواع درختان میوه درخت گردو و درخت بادام می ‌تواند باغداران را به سود خوبی برساند؛ اما مشکل اصلی اینجاست که با کاشت نهال بادام ممکن است شکوفه های درخت بادام دچار سرمازدگی بشوند.

سرمای زودرس بهاره، نهال بادام را از پای در می آورد و یا اینکه کل باغ بادام در طول فصل سرد زمستان از بین می رود. پس چاره کار چیست؟ باغداران استان اردبیل چطور می توانند در حوزه پرورش نهال بادام و تولید بادام های مرغوب فعالیت کنند؟

در حال حاضر، انواع بهترین ارقام نهال بادام با ویژگی‌های ژنتیکی برتر، ارائه شده که توانسته این چالش بزرگ را برطرف کند. ارقام نهال بادام اصلاح شده و نهال بادام دیرگل، نهال هایی هستند که در برابر سرمای زمستان و سرمای بهاره مقاومت خوبی دارند. اکثر این ارقام نهال را می توان در ارتفاعات ۲۵۰۰ متری از سطح دریا کاشت، بدون آن که از کیفیت بادام ها کاسته شود.

باغدارانی که ساکن مناطق کم ارتفاع در استان اردبیل هستند، با خرید نهال بادام دیرگل و خرید نهال بادام اصلاح شده در ارقام مختلف می ‌توانند باغ خود را راه اندازی کرده یا توسعه دهند. باردهی نهال های بادام حتی در استان اردبیل تضمین شده است؛ به شرطی که نهال ها را از یک نهالستان معتبر تهیه کنید. اگر شما هم به این موضوع علاقه مند هستید، همچنان با ما همراه باشید تا درباره ارقام مختلف این دو نهال پربار، بیشتر صحبت کنیم.

خرید نهال بادام دیرگل برای شرایط آب و هوایی سردسیر

آیا در استان اردبیل می توانیم باغ بادام راه اندازی کنیم؟

نهال بادام دیرگل دارای ارقام مختلفی است که هرکدام اسامی متفاوتی دارند و از نظر اندازه میوه بادام و شرایط کاشت و نگهداری نیز با هم فرق دارند. مهمترین ارقام نهال بادام دیرگل که می توانید بخرید شامل نهال بادام آذر، نهال بادام فرانسیس، نهال بادام تونو، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام یلدا، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام اسپانیایی، نهال بادام منقا، نهال بادام مامایی، نهال بادام شکوفه می باشد.

همانطور که از اسم این نهال ها بر می آید، نهال های دیرگل در برابر سرمای زمستان مقاومت خوبی دارند. اکثر مناطق استان اردبیل سردسیر هستند و بنابراین باغداران می‌توانند این ارقام نهال را به صورت عمده از یک نهالستان مجوزدار و مورد تایید جهاد کشاورزی خریداری کنند.

از آنجایی که هر کدام از نهال های معرفی شده در فوق در یک ارتفاع مشخصی از سطح دریا، بیشترین بازدهی را دارد، هنگام خرید نهال بادام دیرگل با کارشناس نهالستان مشورت کنید تا اطلاعات لازم را به شما بدهد.

به طور کلی باید گفت باغداران استان اردبیل در نواحی کم ارتفاع می توانند با خرید نهال بادام دیرگل، سود خوبی از فروش بادام ها به دست بیاورند. این کار، ریسک کمتری دارد و با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. در کنار نهال بادام، انواع ارقام نهال گردو دیرگل نیز برای این استان پیشنهاد می‌شود.

نهال بادام اصلاح شده چه ویژگی هایی دارد؟

آیا در استان اردبیل می توانیم باغ بادام راه اندازی کنیم؟

در کنار نهال بادام دیرگل، گزینه دیگری که برای باغداران مناطق سردسیر استان اردبیل پیشنهاد می دهیم خرید نهال بادام اصلاح شده است. این نهال های بادام به گونه ‌ای دستکاری ژنتیکی شده اند تا اقلیم سردسیر را بتوانند بهتر تحمل کنند. نهال بادام اصلاح شده طول عمر اقتصادی بهتری نسبت به سایر انواع نهال دارد و بنابراین در طولانی مدت باردهی بیشتری خواهد داشت.

ارقام مختلف نهال بادام اصلاح شده شامل نهال بادام فرانیس، نهال بادام آذر، نهال بادام تونو، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام سوپرنوا و نهال بادام مامایی می باشد؛ که البته با یک مقایسه ساده متوجه خواهید شد که برخی از این نهال ها با نهال بادام دیرگل در یک دسته قرار می گیرند.

کیفیت بادام های تولید شده توسط نهال های اصلاح شده، بیشتر از ۶۰ درصد است و در هر هکتار حدود چهار تا پنج تن بادام مرغوب تولید می کند. لازم نیست نگران شرایط سردسیر باغ خود باشید؛ آنچه مهم است اینکه با انتخاب بهترین ارقام نهال بادام، بهترین محصول را خواهید داشت که از فروش آن سود خوبی بدست می آورید.

خرید نهال بادام پربازده با ضمانت کیفیت و قیمت

خرید نهال بادام باکیفیت از ارقام موجود از لحاظ باردهی، اهمیت زیادی دارد. لذا در این قسمت شما را با بهترین نهالستان کشور، پالیز نهال، در شمال غربی ایران آشنا می کنیم که تمامی خدمات خود را با ضمانت به مشتریان و باغداران ارائه می دهد. نهال بادام اصلاح شده، نهال بادام دیرگل، نهال بادام خوشه ای و ارقام نهال میوه توسط مهندسین و کارشناسان این نهالستان ارائه می شود. می توانید مشاوره خرید نهال و روش های کاشت و مراقبت از آنها را نیز دریافت کنید. همین حالا با نهالستان پالیز تماس بگیرید.

برای خرید عمده نهال بادام شناسنامه دار و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرسhttps://paliznahal.ir/ مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی