توکن کریپتوروبل مبتنی بر اتریوم در روسیه


توکن کریپتوروبل مبتنی بر اتریوم در روسیه

توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی کریپتوروبل « cryptoruble » هستند، همانطور که مسئولان روسی می‌گویند، کریپتوروبل می‌تواند دسترسی روس‌ها به صرافی‌های جهانی را بهبود بخشد و برای پرداخت‌های فرامرزی از آن استفاده شود. پلتفرم Defi Indefibank که پشت این پروژه است، می‌گوید این توکن به فیات ملی متصل می‌شود، اما مستقل از روبل دیجیتالی دولتی است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ کریپتوروبل به شرکت های روسی گزینه دیگری برای تسویه حساب های بین المللی می دهد.

سرگئی مندلیف، مدیر عامل پلتفرم بانکداری مالی غیرمتمرکز (defi) بانک Indefibank، در کنفرانس Blockchain Life ۲۰۲۲ اعلام کرد که در حال راه‌اندازی «کریپتوروبل توکن‌شده» در بلاک چین اتریوم است.

مدیر اجرایی توضیح داد که برنامه این است که توکن را از طریق یک قرارداد هوشمند غیرمتمرکز با وثیقه اضافی یا بر اساس مدل به کار گرفته شده توسط استیبل کوین DAI صادر شود.

نرخ برابری آن با روبل روسیه ۱:۱ خواهد بود. مندلیف به نقل از خبرگزاری کریپتو Forklog، توضیح داد:

یک کاربر می تواند به طور مستقل یک رمزارز را با قرار دادن وثیقه کافی به شکل استیبل کوین یا ارز دیجیتال در موجودی قرارداد هوشمند صادر کند یا آن را از یک مبادله مجاز برای فیات خریداری کند.

کل عرضه مستقیماً به مقدار وثیقه بستگی دارد. Indefibank اندازه بازار بالقوه را بین ۵ تا ۱۰ میلیارد روبل (تقریباً ۸۲ تا ۱۶۰ میلیون دلار) تخمین می زند.

توسعه دهندگان کریپتوروبل انتظار دارند سایر اعضای جامعه کریپتو به این ابتکار بپیوندند و شاهد تبدیل شدن این پروژه به یک سازمان مستقل غیرمتمرکز مستقل (DAO) در آینده باشند. کریپتوروبل یک ابزار پرداخت غیر مرتبط با ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد بود که توسط بانک روسیه ایجاد شده است.

بانک مرکزی روسیه که اخیراً موافقت کرده است که این کشور برای دور زدن تحریم ها به ارزهای دیجیتال نیاز دارد، قول داد روبل دیجیتال خود را در تجارت خارجی ارتقا دهد.

مسئولان همچنین به صراحت اعلام کردند که بحث در مورد مجاز کردن پرداخت‌های رمزنگاری داخلی نیست و در مورد لزوم قانونی کردن ارزهای دیجیتال خصوصی ابراز تردید کرد.

مدیرعامل Indefibank خاطرنشان کرد که قانون روسیه نیازی به ایجاد DAO و صدور توکن های ERC۲۰ با بانک مرکزی ندارد.

با این حال، اگر مقام پولی با استفاده از کلمه "روبل" مخالفت کند، شرکت آماده است تا نام رمز ارز را تغییر دهد.

مندلیف اصرار داشت که رمزارز دسترسی روس‌ها به مبادلات جهانی و تسویه حساب با شرکای خارجی را آسان‌تر می‌کند.

این گزارش نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان این توکن قبلاً یک MVP تهیه کرده‌اند و انتظار می‌رود محصول نهایی در ماه اکتبر ارائه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ