الحشد الشعبی: در ایام اربعین، پنج ضربه به داعش وارد کردیم


الحشد الشعبی: در ایام اربعین، پنج ضربه به داعش وارد کردیم

«احمد التمیمی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق امروز یکشنبه خبر داد که عناصر تروریستی داعش در جریان مراسم اربعین نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند.

الحشد الشعبی: در ایام اربعین، پنج ضربه به داعش وارد کردیم

به گزارش راهبرد معاصر التمیمی به پایگاه خبری المعلومه عراق گفت که استان دیالی یکی از استانهای مهم در طرح امنیتی ایام زیارتی اربعین در سطح کشور عراق بود؛ چرا که بیش از ۲۲۰ هزار زائر از اتباع مختلف مانند ایرانی، افغانستانی و آذربایجانی از گذرگاه «المنذریه» [خسروی] در این استان عبور کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار زائر هم در داخل دیالی عازم کربلا شدند، تصریح کرد: فرماندهی الحشد الشعبی در محور دیالی موفق شد در جریان مراسم اربعین، پنج ضربه مهم به داعش وارد کند.

این فرمانده الحشد تأکید کرد، نیروهای این سازمان در این عملیاتها، شش انبار تسلیحات و مواد منفجره داعش را کشف و ضبط کردند، شش تروریست از جمله یک سرکرده ارشد را از پای درآورند و ۵۰ هزار دونوم (هر دونوم معادل هزار متر مربع) را پاکسازی کنند.

التمیمی با بیان اینکه این عملیاتهای الحشد با هماهنگی سایر نیروهای امنیتی بوده است، تأکید کرد، این عملیاتها نتایج مهمی در پی داشت و هیچ خللی در امنیت زائران به وجود نیامد؛ علیرغم اینکه تعداد موکبها بیش از ۶۰۰ موکب بود.

این در حالی است که حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی شنبه از سازمان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی به خاطر برگزاری مراسم اربعین حسینی قدردانی کرد.

وی تأکید کرد که، آستان قدس حسینی، قدردان همه گروههای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی است که در تأمین امنیت زیارت اربعین، مشارکت داشتند.

این مقام آستان قدس حسینی همچنین گفت که الحشد الشعبی و سایر نیروهای امنیتی در برگزاری موفق این زیارت در سال جاری، نقش مهمی ایفا کردند.

در همین ارتباط، الحشد الشعبی نوزدهم شهریور ماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ ۴۶ این سازمان موفق شده یک عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی (علیه السلام) را خنثی کند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الحشد الشعبی، جمعه، یک نقشه علیه زیارت اربعین را خثنی کرد. گروهی از نیروهای تیپ ۴۶ در محدوده فرماندهی عملیات الجزیره طبق اطلاعات [به‌دست‌آمده] توانست نقشه‌ای تروریستی علیه زائران را ناکام بگذارد».

در ادامه این بیانیه در ارتباط با عملیات مذکور آمده است که نیروهای الحشد الشعبی برای تیم تروریستی در صحرای «الرزازه» که از استان «الانبار» در غرب عراق آمده بودند و در صدد انجام عملیات در مسیر زیارت اربعین بودند، کمین کرد و این طرح را ناکام گذاشت.

الحشد الشعبی در پایان تأکید کرد که تمامی نیروهای این سازمان برای حفظ امنیت عراق و خنثی‌سازی طرح‌های تروریستی علیه زائران اربعین حسینی (علیه السلام) به وظایف خود عمل خواهند کرد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس