طرز تهیه رانی هلو با طعمی عالی و بازاری


طرز تهیه رانی هلو با طعمی عالی و بازاری

پارسینه: رانی هلو جزو انواع نوشیدنی خنک تابستانی خوشمزه و دلچسب است. انواع رانی با تکه‌های میوه تهیه می‌شوند و ماندگاری بالایی دارند.

طرز تهیه رانی هلو با طعمی عالی و بازاری
قرار نیست همیشه رانی را به عنوان یک نوشیدنی خنک تابستانی از فروشگاه‌ها تهیه کنید. می‌توانید خودتان هم با قیمت ارزان‌تری آن را در خانه درست کنید. هیچ‌چیز به اندازه یک اسموتی، نوشیدنی، آبمیوه، شربت یا بستنی خنک در روز‌های گرم سال نمی‌چسبد.
مواد لازم برای تهیه رانی هلو

هلو: ۱ کیلوگرم
آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار (معادل ۱ لیتر)
شکر: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار
لیموترش: نصف یک عدد
رانی هلو را با هلو معمولی و هلو انجیری می‌توانید تهیه کنید. در ادامه با مراحل درست کردن رانی هلو خانگی با طعم بازاری آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن هلو‌ها

برای درست کردن رانی هلو ابتدا باید هلو‌ها را پوست بگیرید. برای اینکه رنگ رانی هلو بهتر شود توصیه ما این است که از هلو زعفرانی استفاده کنید. سپس هسته هلو‌ها را جدا و گوشت هلو را نگینی خرد کنید.
مرحله دوم؛ پختن هلو

حال در این مرحله از طرز تهیه رانی هلو خانگی باید هلو‌ها را در یک قابلمه بریزید و ۴ لیوان آب را به آن‌ها اضافه کنید. روی شعله متوسط گاز قابلمه را بگذارید تا به دمای جوش برسد. ۱۰ دقیقه زمان کافی است که هلو و آب با هم بجوشند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و شکر و آب لیموترش را اضافه کنید.

مرحله سوم؛ میکس کردن مواد رانی هلو در مخلوط‌کن
تمام مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس دو یا سه قاشق از مواد رانی هلو را جدا کنید و بقیه را در غذاساز بریزید یا با گوشتکوب برقی پوره کنید. مایه رانی باید یکدست شود.

مرحله چهارم؛ سرو کردن رانی هلو

در آخرین مرحله از طرز تهیه رانی هلو خوشمزه خانگی و وقتی که رانی خنک شد آن را در یک شیشه تمیز و بدون بو و چربی بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)