افراط و تفریط موجب بروز آسیب ها در جامعه می شود


افراط و تفریط موجب بروز آسیب ها در جامعه می شود

قم- عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: انسان‌های قرآنی اهل اعتدال هستند و این افراد در هیچ موردی افراط و تفریط ندارند چرا که این امر موجب بروز آسیب‌هایی در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: یکی از صفاتی که در قرآن کریم برای مؤمنان اشاره شده، بیدار شدن در دل شب و مناجات کردن با خداوند است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم در ۷ مورد بر امر شب زنده داری تاکید کرده است و انسان می‌بایست به این امر توجه داشته باشد؛ هر چند که خواندن نماز شب مستحب است و الزامی نیست که حتماً تمامی رکعات آن خوانده شود بلکه همان سه رکعت پایانی نیز کافی است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه انسان در دل شب می‌بایست با خدا راز و نیاز داشته باشد افزود: بر اساس آنچه در روایات آمده شیطان در برابر سه گروه کاری از پیش نخواهد برد و این افراد کسانی هستند که ذکر خداوند را بر لب دارند و از عظمت پروردگار می‌گریند و در دل شب و سحرگاهان با خداوند مناجات و طلب استغفار می‌کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که در دل شب با خداوند مناجات می‌کنند مشمول نگاه ویژه خداوند هستند افزود: در روایات آمده نماز شب غضب خداوند را خاموش کرده و هر کسی که نماز شب بخواند مورد مغفرت الهی قرار می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه معاد گرایی نیز از جمله ویژه گی های انسان‌های قرآنی است افزود: مؤمنان همواره به یاد آخرت و قیامت هستند و این موضوع در زندگی آنان ساری و جاری است.

وی ادامه داد: کسانی که منکر معاد می‌شوند به دلیل آن است که می‌خواهند به گناهان و معاصی خود در این دنیا ادامه دهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اضافه کرد: یاد آخرت و مرگ موجب می‌شود که انسان به دنبال گناه نرود و در قرآن کریم نیز ۷۰ نام برای روز قیامت آمده است.

حجت الاسلام رفیعی همچنین بیان داشت: از دیگر صفات انسان‌های قرآنی اهل اعتدال بودن است و این افراد در هیچ موردی افراط و تفریط ندارند چرا که این امر موجب بروز آسیب‌هایی در جامعه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح