رئیسی: آمریکایی‌ها پیمان شکنی کردند


رئیسی: آمریکایی‌ها پیمان شکنی کردند

رئیس جمهور ایران گفت که ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس که یکشنبه شب به وقت محلی از این شبکه آمریکایی پخش شد، گفت ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود.
رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: "آمریکایی‌ها پیمان شکنی کردند. آنها این کار را کردند، وقتی شما به تعهدتان وفادار نباشید توافق بی معنی است. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم چرا که قبلا آن را تجربه کردیم؛ اگر تضمین وجود نداشته باشد هیچ اعتمادی نخواهیم داشت.
در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، انرژی هسته‌ای را برای درمان، کشاورزی، نفت و گاز می‌خواهیم.
در باره ساخت سلاح اتمی، ما بارها به آن پاسخ دادیم، این ادعاها بی اساس هستند و جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که بمب اتمی در دکترین دفاعی ما هیچ جایگاهی ندارد.
درباره تفاوت بین دولت بایدن و ترامپ، دولت جدید آمریکا ادعا می‌کند که با دولت قبلی تفاوت دارد و بارها پیامهایی به ما داده‌اند اما ما شاهد هیچ تغییری در واقعیت نبودیم. تحریم‌ها علیه مردم ایران بسیار ظالمانه است و برای ما مهم است که تحریم‌ها برداشته شود.
به آمریکایی‌ها گفتیم که می ‌توانیم با آنها جدا از مذاکرات هسته ‌ای گفت و گو کنیم. این می تواند یک موضوع انساندوستانه باشد و قابل مذاکره است.
در باره احتمال دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نه. فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد. ما هیچ اعتقادی به مذاکره و دیدار با رئیس جمهور آمریکا نداریم و آن را بی فایده می‌دانیم".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟