اجرای سازوکارهای انگیزشی برای آموزش‌ کارکنان قضایی


اجرای سازوکارهای انگیزشی برای آموزش‌ کارکنان قضایی

مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از اجرای ساز و کارهای انگیزشی به منظور آموزش های موثر کارکنان قضایی و اداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قوه قضائیه، مهدی جوهری، مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از اجرای ساز و کارهای انگیزشی به منظور آموزش‌های مؤثر کارکنان قضائی و اداری خبر داد و گفت: در بخش قضائی بر اساس تبصره ۳ ماده ۶ آئین نامه ارتقا گروه‌های شغلی قضات مصوب ریاست قوه قضائیه نیم گروه اضافه شد.

وی افزود: قبلاً قضات با گذراندن ۳۰۰ ساعت آموزشی و ارائه رساله موفق به اخذ یک گروه می‌شدند و در حال حاضر و بر اساس این تبصره می‌توانند با گذراندن ۸۰۰ ساعت آموزشی و بدون ارائه رساله پودمانی از دریافت یک گروه بهره مند شوند. ضمن اینکه با ارائه رساله نیم گروه دیگر به آنان اضافه می‌شود به عبارت دیگر قضات می‌توانند با شرایطی از مزایای یک و نیم گروه آموزشی و پژوهشی بهره‌مند شدند.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه با اشاره به اقدام انگیزشی دیگری که در حوزه نشست‌های قضائی صورت گرفته، گفت: با اصلاح و بازنگری دستورالعمل نشست‌های قضائی مصوب سال ۱۳۹۵ و گسترش شمول آن به سازمان‌های تابعه از این پس در این نشست‌ها از نظرات جامعه حقوقی نیز بهرمند می‌شویم. لذا عنوان دستورالعمل نشست‌های قضائی به عنوان دستورالعمل نشست‌های قضائی و حقوقی اصلاح و توسط معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ابلاغ شد.

جوهری بیان کرد: با اعتبار بخشی بر این نشست‌ها به ازای هر جلسه به میزان " ۲ ساعت " به‌عنوان ساعت آموزشی محاسبه می‌شود و سقف ساعات آموزشی از ۴۰ ساعت به ۴۸ ساعت افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه اساس نشست‌های قضائی توسط دبیران هدایت می‌شود. یک حق الزحمه مناسبی برای دبیران که معادل ۲ ساعت آموزشی می‌باشد نیز لحاظ شده است.

جوهری گفت: سامانه نشست‌های قضائی فعال و دسترسی آن براحتی نه تنها برای قضات بلکه برای عموم آزاد (خصوصاً جامعه وکلا و دانشگاه هیان) است و کاربران می‌توانند اختلاف نظرات مرتبط با موضوعات مورد نظرات خود را در کمترین زمان در این سامانه به نشانی " https://www.neshast.org/ " جستجو کنند.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه همچنین با بیان توضیحاتی در خصوص اجرای سازکارهای انگیزشی در بخش اداری عنوان کرد: در بخش اداری نیز مشابه همین رویه در دست اقدام است. مضاف بر اینکه در حال حاضر همکاران اداری دارای مقاله حتی مقالات مستخرج از پایان نامه می‌توانند با هماهنگی واحد معادل سازی موفق به اخذ ساعت آموزشی شوند. وی همچنین خبر داد: در تلاش هستیم تا به ازای آن پرداخت غیرمستمر نیز در فیش حقوقی نیز منظور شد.

جوهری درخصوص کارکنان ادرای دارای شرایط چهارگانه مندرج؛ گفت: سقف ساعات آموزشی سالانه قابل احتساب برای یک نوبت، بجای ۱۰۰ ساعت آموزشی به ۱۵۰ ساعت افزایش یافت. شرایط چهارگانه کارکنان اداری عبارت است از کارکنانی که در راستای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، از شرایط استخدام ساعتی، مشاغل کارگری و … به استخدام رسمی قطعی تبدیل می‌شوند، کارکنان ادرای دارای وضعیت استخدامی قراردادساعتی و مشاغل کارگری که به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شده و دارای سنوات لازم جهت احراز رتبه پایه هستند، کارکنان قرارداد کارمعین که تا پایان سال ۱۴۰۰ دارای سنوات کافی جهت احراز رتبه پایه هستند و کارکنان اداری که مشاغل آنان به سطح کارشناسی ارتقا یافته است.

وی اعلام کرد: طبق آخرین مصوبه شورای آموزش اداری مصوب شد، کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین با سنوان ۲۰ سال و بیشتر که موفق به اخذ رتبه پایه نشده‌اند، علاوه بر احتساب تمامی ساعات آموزشی (اعم از آموزش و ICDL توجیهی)، ساعت مقرر برای کسب رتبه پایه برای آنان از ۳۰۰ ساعت به ۱۵۰ ساعت تقلیل یافت.

مدیر کل آموزش قوه قضائیه از ادامه برگزاری کارگاه‌های مهارتی و تخصصی در حوزه پرونده‌های خاص مطابق برنامه‌های سند تحول قضائی و منویات ریاست قوه قضائیه و معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه خبر داد و گفت: سرفصل‌های آموزشی دوره‌های جدید با موضوعات معدن، بیمه و جرایم پزشکی و دارویی در حال تدوین است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش