اولین واکنش رئیس پلیس تهران به مرگ مهسا امینی/ مهسا با ماموران گشت شوخی می کرد!


اولین واکنش رئیس پلیس تهران به مرگ مهسا امینی/ مهسا با ماموران گشت شوخی می کرد!

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ امروز (یکشنبه) در نشستی خبری درباره «مهسا امینی» توضیحاتی را ارائه کرد.

سردار حسین رحیمی ، رئیس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری خود که صبح امروز ۲۸ شهریور برگزار شد، با اشاره به فوت « مهسا امینی » گفت: این حادثه برای ما هم ناگوار بود و به خانواده ایشان‌ تسلیت می گوییم.وی ادامه داد: درتهران بزرگ روزانه بین ۱۵ تا ۱۷ هزار مراجعه کننده به مقرهای مختلف پلیس داریم که بعضا هم این حوادث ممکن است برای مراجعه کننده به دلیل کسالتی که ممکن است داشته باشند اتفاق بیفتد.

رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: مردم برای خواسته هایشان به طور مرتب به پلیس مراجعه می کنند. این حجم از مراجعات ممکن است با حوادث هم همراه باشد کما اینکه ما داریم و البته این یک مورد پررنگ شده است.

وی با اشاره به شرح ماجرایی که برای مهسا امینی اتفاق افتاد، گفت: گشت امنیت اجتماعی اخلاقی بالغ بر ۹۰ درصد در محل معابر تذکر می دهند، ۱۰ درصد باقی می ماند که ۹ درصد از این افراد به ون سوار می شوند و تذکر در آنجا به آنها داده می شود.

او ادامه داد: یک درصد از این افراد به عنوان مصادیق بد پوششی به مقر پلیس امنیت اخلاقی دلالت داده می شوند.در این مکان هم بحث بازداشت مطرح نیست، بلکه در یک سالن تعدادی از همکاران مشاور ما یک آموزش کوتاه 30 دقیقه ای برای این افراد می گذارند و قانون را برای آنها بازگو می کنند.

سردار رحیمی تصریح کرد: کار ما در پلیس امنیت اجتماعی و اخلاقی ایجابی است و همه این افراد خواهران و دختران ما هستند و از نظر ما صرفا مرتکب تخلف شده اند نه جرم. این هم وظیفه ای است که قانون بر عهده ما گذاشته است امنیت تعطیل بردار نیست اما سطوح مختلف دارد و همانطور که قمه کش و خفت گیر بزرگراه نیایش را می گیریم و همانطور که سارقان سرقت بانک را در کمتر از ۴۸ ساعت گرفتیم و همانطور که پلیس رکن اصلی مبارزه با قاچاق کالا است و با ورود مواد مخدر مبارزه می کنیم یکی از وظایف مان برقراری امنیت اجتماعی جامعه است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه گذشته خانم مهسا امینی mahsa amini به همراه ۳ نفر خانم و دو آقای دیگر که از اقوام شان بوده اند در پارک طالقانی حضور داشتند پلیس به سه نفر دیگر تذکر می دهد و در محل می پذیرند، اما از این خانم درخواست می شود به پلیس امنیت مراجعه کرده و از همراهان او می خواهند برایشان لباس مناسب بیاورند این خانم به همراه ۵ زن دیگر و یک همکار خانم پلیس به مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل شده و به گفته دو نفر از دختران دیگر حاضر در ون مهسا شوخی هم می کرده است.

وی ادامه داد: خانم مهسا امینی و سایر دختران به کلاس منتقل می شوند تا شروع کلاس این خانم بلند شده و با همکار خانم ما صحبت می کند و به یکباره حالش بهم می خورد ایشان از همکار خانم ما می پرسد لباس من چه ایرادی دارد و همکار من می گوید ساپورت و شلوار شما مشکل دارد و بعد حال ایشان بهم می خورد کمتر از یک دقیقه همکار بهیار ما کار رسیدگی به مهسا را آغاز می کند و دودقیقه بعد تیم موتورلانس وارد می شود و کار احیا شروع می شود و ۸ دقیقه بعد همکاران ما درخواست آمبولانس می کنند یکبار در داخل پلیس ایشان احیا می شود و ظاهرا دوبار هم در بیمارستان احیا می شود البته من نمی خواهم در این موارد ورود کنم تا پزشکی قانونی نتیجه را اعلام کند اما پلیس برای جان نجات ایشان سریعترین اقدام را انجام می دهد و بعدبه نزدیکترین بیمارستان منتقل می شوند. همکاران ما در آنجا حاضر می شوند و اعلام می کنند هر نوع خدمتی که لازم است به ایشان ارائه شود و هزینه آن برعهده پلیس است.

سردار رحیمی با بیان اینکه بلافاصله سردار اشتری دستور پیگیری را صادر کردند، گفت: با خانواده ایشان به طور مفصل سردار اشتری و من صحبت کردیم.

وی درباره برگزاری کلاس های توجیهی ادامه داد: پلیس به عنوان ضابط عام قانون موظف است با کشف حجاب برخورد کند و براساس آیین نامه موظف به برگزاری کلاس است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یگان امداد پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی روزانه ماموریت‌های مختلفی را انجام‌ می دهند اگر همه اینها به تجهیزات متصل شود خیلی خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک پوشش از نظر پلیس چیست، تصریح کرد: مردم باید بدانند که ملاک حجاب در اماکن عمومی چیست و باید رعایت کنند همانطور که در فرانسه اگر روسری سرشان باشد به آنها خدمات ارائه نمی شود. هر شهروند باید قانون را رعایت کنند.

سردار رحیمی تصریح کرد: لباس خانم امینی در هنگام بازداشت مناسب نبود البته هیچ یک از افراد همراه ایشان و خود ایشان هیچ مقاومتی در این خصوص نداشتند.

وی ادامه داد: درباره اینکه ایشان بیماری داشته یا نداشته ما اظهار نظر نمی کنیم.

رحیمی تصریح کرد: روزانه ۳۰ گشت اماکن در سطح فروشگاه‌ها فعالیت می کنند و لباس های نامناسب را جمع آوری می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا