مشارکت کانون فرهنگی هنری «شهدای خیبر» در اعزام زائراولی‌ها به زیارت اربعین


مشارکت کانون فرهنگی هنری «شهدای خیبر» در اعزام زائراولی‌ها به زیارت اربعین

حجت‌الاسلام محبی گفت: کانون فرهنگی هنری «شهدای خیبر» مسجد امام خمینی(ره) در اعزام ۱۵ زائراولی به اربعین حسینی با پایگاه بسیج و هیئت امنای این مسجد همکاری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدجلال محبی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پنج دهه سوگواری در عزای شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا و اسارت آل الله (ع) از شب اول محرم تا شب اربعین همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مراسم عزاداری در دهه پایانی ماه صفر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز همراه با سخنرانی، مداحی و اطعام نمازگزاران در این مسجد برگزار می شود.

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) (واقع در تهران، خیابان شهید عیوض خانی، میدان گلچین) افزود: جلسات تفسیر قرآن همه روزه در دو نوبت صبح و شب در این مسجد برگزار می شود. صبح ها حجت الاسلام والمسلمین محمود قربان‌لو، استاد حوزه علمیه تهران، پس از اقامه نماز جماعت صبح، تفسیر قرآن می گوید.

وی اضافه کرد: مسجد امام خمینی(ره) خیریه بزرگی دارد که در ابتدای هر ماه به ۴۵ خانواده نیازمند بسته ارزاق اهدا می کند. در برخی از ایام سال هدایی دیگری نیز تقدیم می شود که توزیع بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند در آستانه مهر ماه و شروع سال تحصیلی از جمله آنها است.

محبی ادامه داد: پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری شهدای خیبر مسجد امام خمینی (ره) دو مجموعه فعال این مسجد هستند که برنامه ریزی و برگزاری همه برنامه های این مسجد را همراه با هیئت امنا انجام می دهند. همه ساله پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری شهدای خیبر در دو مناسبت اربعین حسینی و عید غدیر اعزام زائر اولی به عتبات عالیات و در دهه کرامت اعزام به مشهد مقدس را دارند. امسال کمک هزینه اعزام 15 زائر به یپاده روی اربعین حسینی را پرداخت کردند.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «شهدای خیبر» همچنین وظیفه برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت روز پدر و روز مادر را همه ساله بر عهده دارد. ضمنا در برگزاری یادواره شهدا و تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز اعضای این کانون همراهی خوبی دارند.

امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) در پایان با بیان اینکه حسینیه بزرگی نیز در مجاورت این مسجد ساخته شده است، خاطرنشان کرد: توصیه ما به برگزاری مجالس دینی و فرهنگی در مسجد است و در این حسینیه فقط در برخی مناسبت ها با حضور برخی از هیئت های مذهبی منطقه 17 شهر تهران میزبان مردم می شویم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...