748 شرکت دانش‌بنیان از خدمات معافیت گمرکی بهره‌مند شدند


748 شرکت دانش‌بنیان از خدمات معافیت گمرکی بهره‌مند شدند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: تاکنون ۷۴۸ شرکت دانش‌بنیان از خدمات معافیت گمرکی استفاده کرده‌اند و بیش از ۲ هزار و ۸۸۷ خدمت در زمینه معرفی ترخیص کالا، ثبت سفارش، تأمین ارزی و سایر امور گمرکی به متقاضیان ارائه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به ارائه خدمات مختلفی در زمینه معافیت‌ها و حمایت‌های گمرکی کرده است. خدماتی چون «معافیت از عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی»، «ورود موقت»، «فعالان مجاز اقتصادی»، «تصویب‌نامه‌های ارزی»، «بسته حمایت از صادرات غیرنفتی»، «بسته حمایت از تولید و صادرات گمرک»، «معافیت از پرداخت مالیات 4 درصد علی‌الحساب واردات قطعی»، «پذیرش ضمانت‌نامه بانکی برای واردات»، «نحوه صدور کارت بازرگانی» و «ترخیص کالا به صورت پته یا کالای همراه مسافر».

تاکنون هم 748 شرکت دانش‌بنیان از خدمات معافیت گمرکی استفاده کرده‌اند و بیش از 2 هزار و 887 خدمت در زمینه معرفی ترخیص کالا، ثبت سفارش، تامین ارزی و سایر امور گمرکی هم به متقاضیان ارائه شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری با ایجاد بسته حمایت گمرکی قصد دارد تا دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان را به کالا، تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین‌آلات مورد نظرشان تسهیل کند. این خدمت نه برای افزایش واردات، بلکه برای تقویت تولید ملی در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط محسوب می‌شوند و از نظر مالی دارای محدودیت هستند، بسته‌های حمایتی در حوزه مالیات، گمرک و تأمین اجتماعی کمک می‌کند تا آنها گام‌های اولیه را با استواری بیشتری بردارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام