کمک معیشت 9 هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد


کمک معیشت 9 هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است دولت و مجلس در بودجه‌های سالیانه به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنند تا کمک‌معیشت جانبازانی که در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند برقرار شود و در راستای دسترسی عادلانه جانبازان به خدمات، پیشنهاد می‌شود پرداخت این کمک‌معیشت به دهک‌های بالا حذف و به ازای آن دهک‌های یک تا 3 تحت پوشش قرار گیرند.

موهبتی با تأکید بر اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد متناسب با نیاز این بنیاد نیست، افزود: 95 درصد از بودجه در نظر گرفته شده برای این نهاد به عنوان حقوق، مزایا و کمک‌معیشت به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 40 هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار داشتند، گفت: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت 9 هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد و 31 هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند.

کمک‌معیشت جانبازان با وجود 60 درصد افزایش، ناکافی است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه 105 هزار نفر از بنیاد کمک‌معیشت دریافت می‌کنند، گفت: کمک‌معیشت ایثارگران در مقایسه با سال گذشته با افزایش 60 درصدی از 2 میلیون و 224 هزار تومان به 3 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است که معتقدیم این میزان کمک باز هم کافی نیست.

موهبتی با بیان اینکه مستمری خانواده معظم شهدا نیز امسال با حدود 70 درصد افزایش از 3 میلیون و 300 هزار تومان به پنج میلیون و 600 هزار تومان رسیده که برای پرداخت آن، به 210 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: فقط تصویب بودجه کافی نیست. این اعتبار باید از سوی سازمان برنامه و بودجه به این نهاد تخصیص داده شود. حدود پنج هزار و 200 میلیارد تومان برای درمان ایثارگران از منابع عمومی و اختصاصی و هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه در نظر گرفته شده که این میزان کافی نیست.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال پس از گذشت 10 سال پیگیری، 9 هزار میلیارد تومان از بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پاداش بازنشستگی جانبازان در نظر گرفته شده است و ما نمی‌توانیم با برداشت اعتبار از این منبع یا دیگر منابع در نظر گرفته شده برای سایر بخش‌ها، کمبود منابع خود را جبران کنیم.

موهبتی با بیان اینکه قرار بود امسال حق پرستاری خانواده شهدا و جانبازان 57 درصد افزایش یابد، گفت: سازمان برنامه و بودجه ماه گذشته و این ماه 108 میلیارد تومان اعتبار در این خصوص به ما اختصاص داد که بر اساس آن از ماه گذشته حق پرستاری 38 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج