اساتید به دغدغه دینی دانشجو توجه کنند


اساتید به دغدغه دینی دانشجو توجه کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انتظار ما از اساتید این است که در کنار ارائه دروس تخصصی به فکر علاقه مند کردن دانشجویان به مبانی معرفتی و آموزه‌های دینی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب‌های ۱۰ گانه دروس معارف اسلامی براساس سرفصل‌های بازنگری شده عصر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: انتظار مقام معظم رهبری این است که دروس معارف متناسب با نیاز دانشجویان و حوزه معارف اسلامی آماده شود و همچنین متناسب با نیاز دانشجویان بازآرایی شود.

وی گفت: متأسفانه به مدت طولانی شاهد تحولی در دروس معارف اسلامی نبودیم و سال گذشته سرفصل‌های جدید این دروس بعد از ۱۷ سال رونمایی شد. این سرفصل‌ها روندی را طی کرد تا اینکه مصوب شد و براساس آن سرفصل‌ها مصوب شد ۱۰ کتاب جدید مبتنی بر سرفصل‌های دروس معارف تدوین شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: این تدوین کتاب‌ها طرح کوتاه مدت دروس معارف بوده و در طرح بلندمدت به آسیب شناسی آن خواهیم پرداخت.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتظار ما از اساتید دانشگاهی این است که در کنار ارائه محتوای تخصصی به فکر علاقه مند کردن دانشجویان به مبانی معرفتی و آموزه‌های دینی باشند. اساتید به دغدغه دینی دانشجو توجه کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین از آماده شدن تعدادی کتاب تخصصی برای اساتید خبر داد که مبنای این کتاب‌ها این است که استاد دروس تخصصی با استفاده از چه موضوعاتی می‌تواند دروس معرفتی را به دانشجویان انتقال دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل