افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در کمین اراک و شازند


افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در کمین اراک و شازند

اراک - طبق پیش بینی هواشناسی استان مرکزی، مناطق صنعتی و پرجمعیت استان در ۲ روز آینده با افزایش نسبی آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد طی دو روز آینده افزایش نسبی پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی و پدیده غبار محلی در مناطق صنعتی و پرجمعیت استان از جمله اراک و شازند پیش بینی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی روزهای آتی تا روز پنجشنبه به دلیل وجود رطوبت و ناپایداری در تراز میانی جو شاهد افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان خواهیم بود. احتمال بعضی رگبارهای خفیف و پراکنده در مناطقی از استان بخصوص مناطق کوهستانی نوار جنوب استان نیز دور از انتظار نیست.

از اوایل هفته آینده همزمان با شروع انقلاب پاییزه در کشور، اولین سامانه بارشی با منشأ مدیترانه از سمت غرب وارد کشور شده و سبب رگبار باران، رعدوبرق و کاهش شدید دما در استان‌های غربی و شمالی کشور خواهد شد، طبق بررسی‌ها این سامانه فعالیت بارشی خاصی در استان مرکزی نداشته و تنها منجر به اُفت محسوس دمای هوا خواهد شد.

بنابراین احتمال رخداد دمای نزدیک به صفر در ساعات شبانه و ابتدایی صبح در نواحی مستعد و سردسیر وجود خواهد داشت که در صورت وقوع می‌تواند سبب سرمازدگی محصولات حساس به سرما شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!