پایش آنلاین تالاب‌های پلدختر


پایش آنلاین تالاب‌های پلدختر

خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از هوشمندسازی پایش آنلاین تالاب‌های پلدختر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سالاروند امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: در ادامه هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت محیط زیست در استان، هوشمندسازی پایش آنلاین تالاب‌های پلدختر صورت گرفت.

وی گفت: نصب دوربین‌های هوشمند پایش آنلاین «PTZ » با قدرت زوم بالا و کیفیت ۴k در تالاب‌های پلدختر به منظور بررسی و پایش مستمر وضعیت زیستگاه آبی، پرندگان، حیات وحش و به خصوص جلوگیری از تخلفات زیست محیطی شکار و صید غیر مجاز و حتی حریق‌های احتمالی حائز اهمیت است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان افزود: تالاب‌های ۱۱ گانه پلدختر بر اساس وضعیت زمین شناسی و توپوگرافی منطقه نسبت به محدوده‌های همجوار خود پست‌تر هستند.

سالاروند افزود: تالاب‌های پلدختر علاوه بر زیستگاه انواع پرندگان بومی، آبزی، کنار آبزی و پرندگان مهاجر است که به علت مجاورت با استان خوزستان و دارا بودن زمستان‌های معتدل، یکی از مناطق مناسب و زیبای لرستان برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: این تالاب‌ها زیستگاه پرندگانی چون «چنگر»، «کشیم»، «حواصیل خاکستری» ، «اردک ارده ای» و «اردک سر سبز» هستند که شکار و صید در این تالاب‌ها به علت حضور پرندگان مهاجر و بومی ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد