با تفاله قهوه چیکار کنیم؟ + 20 راه استفاده مجدد از تفاله قهوه


با تفاله قهوه چیکار کنیم؟ + 20 راه استفاده مجدد از تفاله قهوه

اگر قهوه خور هستید حتما تفاله قهوه را دور می ریزید اما این تفاله ها دارای کاربردهای بسیاری است در این مطلب به موضوع استفاده از تفاله قهوه پرداخته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تفاله قهوه از جمله مواردی است که اغلب ما آن را به راحتی دور میریزیم اما تفاله قهوه دارای کاربردهای بی نظیری است که با دانستنش دیگر آن را دور نمی ریزید در این مطلب همراه با نیک صالحی شوید تا درباره استفاده از تفاله قهوه بیشتر بخوانید.

  • بکارگیری در خانه

۱. برای زدودن چربی و مواد غذایی قدیمی از روی ظروف و تابه ها بجای استفاده از پاک کننده ها و ساینده های سمی از تفاله قهوه استفاده کنید. برای این کار مقداری از تفاله قهوه را داخل ظرف مالیده و سپس آبکشی نمایید. البته به یاد داشته باشید که این روش را به هیچ وجه روی ظروف نچسب (تفلون) بکار نبرید!

۲. برای صیقل دادن سینک ظرفشویی آشپزخانه منزل خود (بجز سینکهایی از جنس چینی)، از محلول آب و تفاله قهوه استفاده کنید!

با تفاله قهوه چیکار کنیم؟ + 20 راه استفاده مجدد از تفاله قهوه

۳. ظروف مخصوص گریل یا ماهی تابه های برقی را با تفاله قهوه به راحتی تمییز کنید. ۴. قهوه می تواند به عنوان رفع کننده بوی بد نیز مورد استفاده قرار گیرد. مقداری تفاله قهوه خشک شده را در یک شیشه یا ظرفی دیگر ریخته و برای جذب بو آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید.

۵. برای از بین بردن بوی نامطبوع اتاق یا خودرو، بشقاب یا ظرفی حاوی تفاله قهوه خشک شده را در آنجا بگذارید.

۶. زیر سیگاری خود را با لایه ای از تفاله قهوه بپوشانید تا بوی نا مطبوع آن به حداقل ممکن برسد!

۷. برای از بین بردن بوی نامطبوع مواد غذایی از دستان خود، مقداری از تفاله قهوه را بر روی دستانتان بمالید.

۸. هنگام تمیز کردن شومینه،با استفاده از تفاله قهوه مرطوب می توان از بلند شدن گرد و غبار و خاکستر جلوگیری نمود.

۹. برای خلاص شدن از شر مورچه ها مقداری از تفاله قهوه خشک شده را در محل هایی که مورچه ها بیشتر رفت و آمد می کنند قرار دهید.

۱۰. برای رنگ کردن کاغذ ، پارچه ، یا سایر مواد متخلخل از محلول غلیظ و داغ تفاله قهوه استفاده کنید.

۱۱. برای پوشاندن خش های ایجاد شده روی مبلهای چوبی، پارچه را با محلول غلیظ تفاله قهوه مرطوب نموده و روی خش ها بمالید. معمولاً این راهکار بر روی چوب های تیره تر نتیجه بهتری خواهد داشت.

  • تفاله قهوه و بکارگیری در باغچه

۱۲. از تفاله قهوه به عنوان کودی غیر سمی و کاملا تجزیه پذیر.بهره گیرید چرا که قهوه سرشار از نیتروژن ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و دیگر مواد معدنی است. فقط به یاد داشته باشید که تمام گیاهان قهوه دوست نیستند( بطور مثال:گوجه فرنگی)

با تفاله قهوه چیکار کنیم؟ + 20 راه استفاده مجدد از تفاله قهوه

۱۳. تفاله قهوه ماده مغذی بسیار عالی در تولید کمپوست به شمار می رود.

۱۴. برای دور کردن حشرات محلول تفاله قهوه را بر روی برگهای گیاهان اسپری کنید.

۱۵. برای دور نگه داشتن گربه ها از باغچه، مخلوطی از تفاله قهوه و پوست پرتقال را در سطح باغچه خود پخش کنید. این کار مانع ورود حلزون ها نیز خواهد شد.

۱۶. تفاله قهوه به دلیل اسیدی بودن (ph=۶.۵) می تواند ماده ای مغذی برای گیاهان اسید دوستی همچون آزالیا ، رز، گل صد تومانی، همیشه بهار و کاملیا باشد. بنابراین باقی مانده قهوه خود را اطراف ساقه این گیاهان بریزید.

● بکارگیری به عنوان مکمل زیبایی

۱۷. مالش تفاله قهوه بر روی مو و سپس شستن آن باعث نرمی و درخشش موهای شما می گردد.

۱۸. غوطه ور کردن موهای قهوه ای در محلول تفاله قهوه منجر به تیره تر شدن آنها می شود.

۱۹. از تفاله قهوه به عنوان یک لایه بردار یا ماسک صورت استفاده نمایید.

با تفاله قهوه چیکار کنیم؟ + 20 راه استفاده مجدد از تفاله قهوه

۲۰. برای مقابله با سلولیت، یک چهارم فنجان تفاله قهوه گرم را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نمایید. همانطور که بر روی یک حوله کهنه یا تعدادی روزنامه ایستاده اید، مخلوط را بر روی مناطق درگیر قرار دهید. سپس با یک پلاستیک محل مربوطه را محکم ببندید و چند ساعت به حال خود رها کنید. سپس پلاستیک را برداشته محل مربوطه را پاک کرده و یک دوش آب گرم بگیرید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، این کار را دو بار در هفته انجام دهید. ممکن است این کار کمی عجیب به نظر برسد ولی از آنجایی که در کرم های گرانقیمت از بین برنده سلولیت از قهوه استفاده می شود ممکن است این کار موثر باشد.

درباره استفاده از تفاله قهوه بیشتر بدانید

اگر مبلمان چوبی دارید و خط و خش روی آن افتاده است، می‌توانید از باقی مانده قهوه استفاده کنید. با تهیه خمیر غلیظی با استفاده از تفاله قهوه و سپس مالیدن آن با پنبه روی مکان مورد نظر به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه و سپس پاک کردن آن با یک تکه پارچه پنبه‌ای از اثر جالب آن شگفت زده خواهید شد.

پس از انجام این کار متوجه می‌شوید که این فرایند با رنگ آمیزی چوب به رنگ قهوه‌ای تیره به صاف شدن خراش و پنهان شدن آن کمک می‌کند. کلیه کاری که باید انجام دهید این است که رسوب قهوه را روی خراش بکشید تا به رنگ دلخواه برسید.

منبع: آفتاب -دنیای اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق