میشل عون: مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و فلسطین اشغالی رو به پایان است


میشل عون: مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و فلسطین اشغالی رو به پایان است

رئیس جمهور لبنان گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، در مراحل پایانی خود قرار دارد و در آن، حقوق لبنان در حفاری برای گاز و نفت در میادین معین و در منطقه ویژه اقتصادی، تضمین می‌شود.

میشل عون: مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و فلسطین اشغالی رو به پایان است

به گزارش راهبرد معاصر میشل عون رئیس جمهور لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه میزبان «جوانا ورونیکا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در کاخ بعبدا بود.

عون در این دیدار به ورونیکا گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، در مراحل پایانی خود قرار دارد و در آن، حقوق لبنان در حفاری برای گاز و نفت در میادین معین و در منطقه ویژه اقتصادی، تضمین می‌شود.

پایگاه خبری النشره به نقل از رئیس جمهور لبنان گزارش داد، تماس با آموس هوچشتاین میانجی آمریکایی بر سر جزئیات فنی مربوط به فرآیند ترسیم مرزها، همچنان ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که حفاری در این میادین، باعث شود که بار دیگر اقتصاد لبنان به پا خیزد؛ اقتصادی که طی سالهای گذشته، به شدت آسیب دیده است.

عون با اشاره به نقش رونق اقتصادی در افزایش امنیت و ثبات در جنوب لبنان، گفت که این کشور همچنان به قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است.

رئیس جمهور لبنان با بیان اینکه هماهنگی بین نیروهای یونیفل و ارتش لبنان، یک امر ضروری برای موفقیت مأموریت حفظ امنیت و صلح در مناطق مرزی است، تأکید کرد، با فضای مناسبی فراهم شود تا از هر گونه درگیری بین ساکنان این مناطق و نیروهای بین‌المللی جلوگیری شود.

با وجود این‌که تحلیل‌های سیاسی رسانه‌های عبری از خوش‌بینی تل‌آویو در دست‌یابی به توافق با بیروت حکایت دارند، اما برآوردهای نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است. در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپادها مأموریت اطلاعاتی داشته‌ و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان