تظاهرات اروپایی‌ها در اعتراض به موج افسارگسیخته گرانی‌ها


تظاهرات اروپایی‌ها در اعتراض به موج افسارگسیخته گرانی‌ها

تظاهرات مردم معترض به گرانی‌ها در شهر‌های مختلف اتریش، فرانسه، و آلمان انجام شد.

تظاهرات در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی به ویژه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در چندین شهر اتریش، فرانسه و آلمان برگزار شد.

تظاهرکنندگان سیاست تنش آفرینی حکومت‌های متبوع خود را درباره نحوه رفتار با جنگ روسیه علیه اوکراین محکوم کردند و خواهان بازگشت به دیپلماسی برای حل این بحران شدند. افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه در واکنش به این جنگ، بر موج اعتراضاتی که خواهان کاهش تنش‌ها و بازگشت به راه حل‌های دیپلماتیک است، افزوده است.

در این چارچوب، چندین کشور اروپایی شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراضات بود و ده‌ها هزار نفر از مردم اتریش در وین پایتخت این کشور و سایر شهر‌ها در اعتراض به شکست دولت در مهار افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های زندگی تظاهرات کردند. طبق آمار اعلام شده، حدود ۲۰ هزار نفر به دعوت اتحادیه‌های کارگری در تظاهراتی که در مرکز وین برگزار شد، حضور یافتند و حدود ۱۰ هزار نفر هم در چند شهر دیگر از جمله لینتس، زالتسبورگ و اینسبروک تظاهرات کردند.

همه تظاهرکنندگان نحوه واکنش دولت به افزایش هزینه‌های زندگی به ویژه قیمت حامل‌های انرژی را محکوم و دولت را به بی تفاوتی در قبال مسائل و مشکلات مردم متهم کردند.

همزمان در فرانسه نیز تظاهرات اعتراضی در محکومیت افزایش قیمت کالاها، افزایش نرخ تورم و سیاست دولت در قبال بحران اوکراین برگزار شد. معترضان کناره گیری امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و خروج کشورشان از اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو را خواستار شدند.

تظاهرات اروپایی‌ها در اعتراض به موج افسارگسیخته گرانی‌ها

در همین راستا، جنبش جلیقه زردها، تظاهراتی را در سه منطقه مختلف پاریس در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی برگزار کردند و این تظاهرات به درگیری با نیرو‌های امنیتی و بازداشت بیش از ۱۰۰ تظاهر کننده منجر شد.

در تحولی مشابه، معترضان در آلمان در محکومیت اوضاع اقتصادی، افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید شهروندان تظاهرات کردند و از دولت خواستند برای کاستن از افزایش نرخ تورم و گرانی کالا‌ها تلاش کند.

کارشناسان معتقدند روز‌های آینده شاهد افزایش جنبش‌های اعتراضی در شمار زیادی از کشور‌های اروپایی خواهیم بود و این علیرغم تلاش دولت‌های منطقه یورو برای اختصاص بسته‌های کمکی به شهروندان به منظور کاهش پیامد‌های تحریم‌ها علیه مسکو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه