دولت برای تأمین زیرساخت‌های اساسی زائران در مشهد ورود کند


دولت برای تأمین زیرساخت‌های اساسی زائران در مشهد ورود کند

مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر کشور بر لزوم ورود دولت برای رفع مشکل تأمین پارکینگ زائران در مشهد تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی از توجه و احساس مسئولیت رئیس‌جمهور و دولت به امور مذهبی، معنوی و ملی تقدیر و اظهار کرد: بی‌تردید حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور در مشهد منشأ تصمیمات خوبی در جهت رفاه و امنیت زائران خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس وظیفه خود می‌داند مسئولان اجرایی را که بار اصلی میزبانی زائران در مشهد بر دوش آن‌هاست با همه وجود حمایت و کمک کند و تمام امکانات خود را برای یاری دستگاه‌های اجرایی در میزبانی شایسته از زائران به میدان آورد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برنامه ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تأمین نیازهای زائران داشته باشند، عنوان کرد: نیازهایی همچون تغذیه، امنیت و حمل‌ونقل از نیازهای اولیه زائران بوده که باید در کوتاه‌مدت تأمین شود.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی مشهد به‌هیچ‌وجه برای اسکان جمعیت میلیونی زائران در بازه زمانی کوتاه چند روزه پاسخگو نیست، مسئله پارکینگ را یکی از نیازهای مهم زائران دانست و بیان کرد: ساخت و تأمین پارکینگ‌های موردنیاز برای زائران در مشهد از موضوعات بلندمدت است که دولت باید برای آن تدبیری بیاندیشد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه پارکینگ زائران از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است، افزود: مشهد مقدس در ایام خاصی از سال پذیرای خیل عظیمی از محبین خاندان عصمت و طهارت (ع) از اقصی نقاط کشور است که عمدتاً با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنند، اما پارکینگ کافی در اطراف حرم مطهر رضوی برای خودرو این زائران وجود ندارد.

وی گفت: امکانات استان خراسان رضوی و شهر مشهد به‌هیچ‌عنوان پاسخ‌گو برای ساخت پارکینگ‌هایی که تنها در ایام محدودی از سال مورداستفاده قرار گیرند، نیست؛ لذا همان‌گونه که در قم دولت برای ساخت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) پای کار آمد، در مشهد نیز دولت باید برای رفع مشکل پارکینگ زائران ورود کند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به برکات مختلف زیارت برای زائران، عنوان کرد: زیارت تأثیرات انکارناپذیری بر سلامت روحی، تقویت فرهنگ دینی، آرامش و روحیه صبر و مقاومت و کاهش جرم و انحرافات دارد، لذا تسهیل زیارت به نفع کشور است.

عزم مسئولان برای میزبانی شایسته از زائران

همچنین در این دیدار احمد وحیدی وزیر کشور، هدف سفر خود به مشهد مقدس را بررسی شرایط میزبانی از زائران دهه پایانی صفر معرفی و تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی با وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات برای تأمین نیازهای زائران در حوزه تأمین سوخت، حمل‌ونقل و شبکه‌های تلفن همراه در ایام پایانی ماه صفر انجام و تلاش شده در حوزه‌های موردنیاز ظرفیت‌های ملی به میدان آید.

وزیر کشور با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور حدود ۶ تا ۸ میلیون زائر در ایام دهه آخر صفر در مشهد دارد، گفت: در حوزه مسائل جاده‌ای و امنیت نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و ان‌شاءالله با عنایت حضرت رضا (ع) میزبانی شایسته از زائران در این ایام رقم بخورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا