آموزش آرایش لب به صورت ساده


آموزش آرایش لب به صورت ساده

آرایش لب یکی از اجزای میکاپ خانم‌ها است که انجام آن به روش صحیح و اصولی زیبایی صورت را بیشتر خواهد کرد. لب‌ها بخش مهمی از صورت را تشکیل می‌دهند و در زیبایی آن نقش مؤثری ایفا می‌کنند. حتی اگر اهل آرایش کردن هم نباشید، توجه به لب‌ها و مراقبت از آن کمک می‌کند تا چهره‌ای جوان و شاداب داشته باشید؛ بنابراین نحوه‌ی صحیح آرایش لب و به‌کارگیری روش‌های مراقبت از لب‌ موارد مهمی هستند که آشنایی با آن‌ها برای هر خانمی ضروری است.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مقاله سعی داریم نکات ریزی را در مورد روش صحیح آرایش لب بیان کنیم؛ پس اگر دوست دارید روش صحیح آرایش متناسب با لب خود را یاد بگیرید، همینجا بمانید تا فوت‌و‌فن آن را برایتان توضیح دهیم. همچنین ضمن ذکر نکاتی در مورد چگونگی زدن خط لب، از مزایای بالم لب و نقش آن در زیبایی‌ لب‌ها نیز خواهیم گفت؛ پس لطفاً تا پایان این مقاله‌ی کوتاه همراه ما بمانید.

آموزش آرایش لب به صورت ساده

تکنیک‌هایی که آرایش لب شما را زیباتر می‌کنند

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد آرایش کردن وجود دارد، همخوانی نحوه‌ی آرایش با فرم صورت است. همین مسئله در مورد لب‌ها نیز صدق می‌کند؛ بنابراین از طریق یک میکاپ اصولی و صحیح می‌توانید فرم صورت و لب‌های خود را زیباتر نشان دهید.

اولین اقدام برای یادگیری و انجام یک آرایش صحیح و مناسب این است که اجزای صورت خود را بشناسید و سعی کنید آرایشی که متناسب با چهره‌تان است را انجام دهید؛ چراکه با شناخت صحیح فرم صورت ازجمله لب‌ها می‌توانید زیبایی آن را به‌طور کامل نشان دهید. از طرفی ممکن است با یک میکاپ غیراصولی و نادرست فرم و ظاهر بدی در صورتتان ایجاد کنید و به‌خاطر این مسئله حس ناخوشایندی در شما ایجاد شود.

  • آرایش مخصوص لب ساده

اکثر خانم‌ها در بیشتر مواقع دوست دارند که آرایشی ساده داشته باشند؛ بنابراین قبل از هر چیز یادگیری نحوه‌ی صحیح آرایش ساده‌‌ی لب و صورت برای هر خانمی ضروری است. چه بخواهید لب را به‌صورت ساده آرایش کنید یا اینکه از مدل‌ های جدید آرایش لب برای زیباتر شدن چهره‌تان استفاده کنید، باید به همخوانی رنگ رژ لب با رنگ پوستتان دقت داشته باشید.

برای آرایش ساده لب به یک رژ لب به سلیقه خودتان و متناسب با رنگ پوست و یک مداد لب که با رنگ رژ همخوانی داشته باشد نیاز دارید. با استفاده از این دو می‌توانید لب‌هایتان را با هر فرمی که دارند آرایش کنید.

آموزش آرایش لب به صورت ساده

  • آرایش مخصوص لب باریک

فرم صورت و لب در صورت‌های مختلف متفاوت است و این موضوع باعث شده که آرایش لب‌ها نیز با هم تفاوت داشته باشد. بیشتر خانم‌هایی که لب‌های باریک و نازکی دارند، دلشان می‌خواهد با آرایش کردن حجم لب‌هایشان را افزایش دهند. برای افزایش حجم لب با رژ لب می‌توانید از یک ترفند خیلی ساده استفاده کنید. برای این کار باید یک مداد لب که رنگ آن یک درجه از رنگ رژ لب تیره‌تر است انتخاب کرده و زیر خط اصلی لب را با آن بکشید؛ پس از آن هر رژی که موردنظرتان است را استفاده کرده و در پایان با یک مداد سفید نرم زیر لبتان را خط باریکی بکشید. در این صورت لب‌های شما مقداری از حالت عادی برجسته‌تر نشان داده می‌شود.

آموزش آرایش لب به صورت ساده

  • آرایش مخصوص لب‌های گوشتی

برای خانم‌هایی که لب‌های گوشتی و پرحجم دارند؛ دغدغه این است که چطور آرایش کنیم تا لب‌هایمان حجیم‌تر نشود. در این صورت شما نباید خط لب را در زیر خط اصلی لب بکشید. همچنان استفاده از مداد لب تیره‌تر از رنگ رژ نیاز ضروری است، اما این‌بار با کشیدن خطی در وسط لب‌ها با مداد سفید باعث خواهید شد لب‌هایتان با حجم کمتری نشان داده شوند. توجه داشته باشید که استفاده از رژ لب‌های مایع برای خانم‌هایی با لب‌های گوشتی توصیه نمی‌شود.

آرایش جدید لب

آرایش کردن و میکاپ نیز مانند هر پدیده‌ی دیگری در دنیا تابع مد است؛ بنابراین هر روز شاهد تغییراتی در نحوه آرایش کردن ازجمله آرایش لب‌ها هستیم؛ مدل‌هایی جدیدی از آن با نام آرایش لب کره‌‌ای، مجلسی، قلوه‌ای و مواردی از این قبیل به وجود آمده‌اند که اگر متناسب با فرم لب‌هایتان آن‌ها را انجام دهید، می‌توانید ظاهری زیبا و شیک‌تری برای خود ایجاد کنید.

بالم لب و مراقبت از لب‌ها

برای هر نوع آرایش لبی که بخواهید انجام دهید، شما نیاز به لب‌هایی مرطوب و شفاف دارید تا رژ لب و مداد لب شما به خوبی بر روی آن نشان داده شود. به همین منظور به شما توصیه می‌کنیم که همزمان با آرایش کردن لب، برنامه‌ی مراقبت از لب‌ها را نیز در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. یکی از روش‌هایی که برای مراقبت از لب و جلوگیری از خشک شدن آن توصیه می‌شود، استفاده از بالم لب است.

آموزش آرایش لب به صورت ساده

بالم لب ماده‌ای موم مانند است که معمولا به شکل پماد یا به شکل رژ لب در داروخانه‌ها موجود است. این ماده خواص مختلفی دارد، ازجمله موجب آب‌رسانی به لب‌ها شده و از خشک شدن، پوسته پوسته شدن و ترک خورگی آن جلوگیری می‌کند؛ همچنین با ایجاد رطوبت مناسب در لب، پوست‌های مرده را برداشته و باعث می‌شود لب‌هایی شاداب، جوان و سرزنده داشته باشید.

  • بالم لب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در خرید بالم لب مناسب باید به یک‌سری نکات توجه داشته باشید، ازجمله اینکه بالمی که تهیه می‌کنید بهتر است حاوی ویتامین‌های مناسب برای پوست لب باشد. بیشتر بالم‌های موجود دارای SPF هستند و این کمک می‌کند تا پوست لب شما در برابر نور خورشید محافظت شود، همچنین بالم‌های حاوی آنتی‌ اکسیدان بافت لب را ترمیم می‌کنند، ضمن اینکه با تهیه بالم لب طبیعی و بدون اسانس، سلامت لب‌هایتان را نیز حفظ خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به‌طور مختصر به اهمیت لب‌ها و نحوه‌ی صحیح آرایش لب در ایجاد ظاهری زیبا و جذاب اشاره کنیم. همچنین با توجه به تفاوت فرم لب در صورت‌های مختلف، به دو مدل آرایش لب، مناسب لب‌های باریک و گوشتی پرداختیم. در ادامه بیان کردیم که انواع آرایش لب جدید وجود دارند که بهتر است متناسب با فرم لب‌ها انجام شوند و بالاخره اینکه در کنار آرایش لب و استفاده از رژ لب و مداد لب‌های متنوع، باید به سلامت لب‌ها نیز اهمیت بدهیم؛ بالم لب یکی از وسیله‌های آرایشی بهداشتی است که در حفظ سلامتی لب‌ها تأثیر فراوانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند