ایلان ماسک خواستار معافیت استارلینک از تحریم‌ها برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به ایران شد


ایلان ماسک خواستار معافیت استارلینک از تحریم‌ها برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به ایران شد

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، اعلام کرد که به دنبال معافیت استارلینک از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی است. مدیرعامل اسپیس ایکس گفته این شرکت برای ارائه خدمات استارلینک در کشورمان، درخواست...

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، اعلام کرد که به دنبال معافیت استارلینک از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی است. مدیرعامل اسپیس ایکس گفته این شرکت برای ارائه خدمات استارلینک در کشورمان، درخواست معافیت از تحریم‌ها را به دولت آمریکا ارائه خواهد داد.

آقای ماسک روز گذشته در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی شبکه اجتماعی توییتر مبنی بر امکان ارائه خدمات اینترنت استارلینک به مردم ایران نوشت که استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهد شد.

ایلان ماسک خواستار معافیت استارلینک از تحریم‌ها برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به ایران شد

ایلان ماسک دیروز در توییتی مدعی شد که با ارائه خدمات استارلینک در قطب جنوب، حالا این سرویس در تمام قاره‌ها فعال است. تجربه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را پیش از این مردم اوکراین نیز در شرایطی که حملات روسیه اختلالات شدیدی را در اینترنت به وجود آورده بود، داشته‌اند.

پیش از این شرکت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اعلام کرده بود که هزینه‌ اشتراک این سرویس برای کاربران ساکن برخی کشورها با کاهش روبرو شده است. آنطور که SpaceX بیانیه داده، به نظر می‌آید این کاهش قیمت در برخی از کشورها مانند شیلی و برزیل به بیش از 50 درصد هم برسد.

علاوه بر این اسپیس ایکس می‌گوید که پوشش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در 32 کشور در نقاط مختلف دنیا در دسترس است. اکنون به نظر می‌آید شرکت اینترنت ماهواره‌ای متعلق به ایلان ماسک برای افزایش قدرت خرید کاربران راضی شده تا قیمت‌ها را پایین بیاورد.

در همین رابطه بخوانید:

- قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در برخی کشورها نصف شد
- تحقق رویای دریافت مستقیم اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های هوشمند با سرویس جدید استارلینک و AT T

همچنین شرکت مخابراتی بزرگ AT T و استارلینک اعلام کرده‌اند که با نسل جدید ماهواره‌های استارلینک، امکان ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای را برای گوشی‌های هوشمند فراهم خواهند کرد.

این پروژه به بیان ساده یک اتصال مستقیم Starlink به گوشی‌های هوشمند خواهد بود که موجب می‌شود اتصال سلولی فارغ از وجود یا عدم وجود آنتن‌های BTS در هر نقطه جهان فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس